Jan Broekhuis winnaar 34e Nunhems toernooi

Na 2 keer tweede nu eindelijke de titel.

Jan Broekhuis uit Helmond, spelend voor de organiserende vereniging SV Leudal is, ex aequo, met 5 punten uit 7 wedstrijden winnaar geworden van het 34ste Nunhems Schaaktoernooi. Voor Jan Broekhuis was het spreekwoord “driemaal is scheepsrecht” van toepassing. Het was al twee keer eerder voorgekomen dat Jan Broekhuis met hetzelfde aantal punten als de toernooiwinnaar op basis van de reglementen toch niet tot winnaar werd uitgeroepen. De 34e editie was anders en kwam de winst eindelijk Jan Broekhuis toe. Narcis Sofic, de winnaar van vorig jaar, werd aldus met hetzelfde punten aantal tweede. Hans Ouwersloot uit Maastricht legde met 4 punten beslag op de 3de plaats.
Winnaar van de B-poule werd Joep Peeters uit Gemert, de tweede plaats was er voor Piet Thijssen van de Koninklijk Erkende Venlose Schaakvereniging en de derde plaats werd behaald door Fred Schotanus uit Oirsbeek.

Er namen 76 schakers deel aan de 34ste editie van het Nunhems Schaaktoernooi die nu voor de tweede keer werd gehouden op onze thuis locatie De Roffert te Buggenum. In totaal deden er vier vrouwen mee aan het toernooi.
Het Nunhems Netherlands toernooi is wederom vlekkeloos verlopen. Het Nunhems staat garant voor een goed toernooi waar iedereen op zijn of haar eigen niveau inspannende prestaties moet leveren om de tegenstanders te verslaan. Het toernooi wordt jaarlijks bezocht door een grote groep van terugkerende schakers uit geheel Limburg en zuidoost Brabant en daar zijn we van SV Leudal trots op.

Jan Broekhuis, eindelijk winnaar Nunhems Netherlands

De uitslagen van 2014 zijn:

Poule A
1. J. Broekhuis