Op 29-12-2023 was er weer Wafelschaak in Buggenum

Op vrijdagavond 29 december 2023 organiseerde Schaakvereniging Leudal weer het traditionele Wafelschaak. Net zoals voorgaande jaren werd het weer een leuke avond.

Bij dit gezellige evenement wordt onder het genot van lekkere wafels een simultaan schaakwedstrijd gespeeld. Zowel jong als oud probeerde vandaag te winnen van de simultaangever.

Bij een simultaan wedstrijd speelt een goede schaker op meerdere borden tegelijk tegen even zoveel tegenstanders.

Ivan Utama kon dit jaar helaas niet komen. Maar Eddy Thewis was bereid om deze zware taak op zich te nemen en op meerdere borden tegelijk te spelen tegen onze leden, ouders van jeugdleden  en enkele thuisschakers aan te gaan.

Om 19.30 uur startte Eddy op 18 borden tegen 8 volwassenen en 10 jeugdspelers.

Eddy begon voortvarend, maar had naarmate de tijd verstreek, steeds meer denktijd nodig.

Daardoor was het al 21.30 uur voordat Hans Kivits als eerste zijn partij beƫindigde en remise accepteerde. Pas om ongeveer 22.30 uur eindigden kort na elkaar meerdere partijen.

Aaron de Koning hield het het langste vol en won uiteindelijk zijn wedstrijd.

De eindstand voor Eddy was 4 verliespartijen (1 volwassene en 3 jeugdspelers), 7 remises (6 volwassenen en 1 jeugdspeler) en 7 winstpartijen. Zijn score was daarmee ruim 58 %.

Alle spelers die wisten te winnen of remise speelden kregen als beloning een lekkere prijs.

Eddy had het zwaar tegen 18 spelers tegelijk.

De volgende spelers wisten deze avond te winnen: Aaron de Koning, Nathan Oosse, Colin van Moorsel en Bram Leeuwerik.

Deze spelers en speelsters speelden remise: Hans Kivits, Jasmine Oosse, Wil Lindelauf, Diana Maas, Ben Kusters, Henk van Meegen en Marcel Schuman.

Dit jaar zal de traditie weer voortgezet worden, en zal Wafelschaak zeker weer georganiseerd worden.

3 gedachten over “Op 29-12-2023 was er weer Wafelschaak in Buggenum”

1. Mooi dat zoveel jeugdspelers een goed resultaat behalen tegen de simultaangeven. Maar waar zijn hun namen? Waarom worden er slechts 2 volwassen deelnemers met naam uitgepikt terwijl er 11 personen een goed resultaat hebben behaald?
    Op zijn minst zou ik hier de namen van de jeugdspelers verwacht hebben. Er was toch beloofd dat ze beroemd zouden worden? En dat hun namen op de website zouden worden gepubliceerd?

1. Hallo Hans, Je hebt helemaal gelijk. De namen van alle spelers en speelsters die remise speelden of wisten te winnen zijn nu toegevoegd.

2. Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn.
    Maar goed om te zien dat een andere simultaanspeler het ook moeilijk had, net zoals ik het elk jaar behoorlijk zwaar heb.
    Kom graag weer een keer langs om revanche te nemen namens de simultaangevers ;).