Jeugdtoernooien

Er zijn vele toernooien waaraan de jeugd kan deelnemen. Hieronder een selectie.

Midden-Limburgse Kampioenschappen:

Dit toernooi wordt meestal door SV Leudal zelf georganiseerd en wordt op 1 zondag afgewerkt. De spelers worden ingedeeld op leeftijd en jeugdspelers hoeven geen lid te zijn van schaakbond of vna een schaakclub. Het is een zogenaamd open toernooi voor alle kinderen woonachtig in Midden-Limburg of bij een Midden-Limburgse schaakclub zijn aangesloten.

Limburgse Jeugdkampioenschappen:

De officiële Persoonlijke Limburgse Jeugdkampioenschappen van Limburg worden gehouden op een aantal achtereenvolgende dagen. Meestal in een vakantie of weekend. Spelers mogen alleen meedoen indien ze ingeschreven staan bij de Limburgse Schaakbond.  Kinderen die bij een Limburgse schaakclub lid zijn, behoren dat ook automatisch te zijn. De kampioen van Limburg plaats zich voor de Nederlandse kampioenschappen in zijn of haar eigen leeftijdscategorie.

Toernooi te Mierlo:

Jaarlijks vindt er te Mierlo (Noord-Brabant) een internationaal jeugdtoernooi plaats. Hier nemen ook ieder jaar een flink aantal teams (viertallen) van Leudal aan deel.

Dit toernooi vindt meestal plaats op de laatste of voorlaatste zondag van september.

Schaken een meesterlijke sport!