Keizercompetitie

Op de avonden dat er geen wedstrijden zijn vastgesteld voor de interne competitie of voor de bekercompetitie, kunnen spelers die geen competitie-wedstrijden hoeven in te halen, meedoen aan de competitie volgens het systeem ‘Keizer’. Dit is een open competitie, hetgeen betekent dat het wedstrijdschema aan het begin van elke Keizer-avond wordt gemaakt. Afhankelijk van het resultaat krijgt men een aantal Keizer-punten en wordt er van alle deelnemers weer een nieuwe rangorde gemaakt die de basis is voor de indeling van het speelschema van de volgende Keizer-avond. Er wordt gespeeld voor een zo hoog mogelijke plaats op de rangladder. Aan het einde van het schaakseizoen wordt de eindrangschikking opgemaakt. De winnaar ontvangt de Giel Korsten-trofee.

Lijst van winnaars Keizercompetitie.

Schaken een meesterlijke sport!