Jeugdopleiding

Schaakvereniging Leudal hanteert voor de jeugdopleiding het stappenplan dat sinds 1990 de jeugdleiders van de K.N.S.B. (Brunia en van Wijgerden) op de markt brachten. Deze methode bestaat inmiddels uit 6 stappen.

Diverse jeugdleiders hebben een diploma behaald, dat recht geeft tot het geven van les in deze methode. Het gevolg is dat sinds 1993 alleen nog via deze methode schaakles wordt aangeboden. Vernoemde opleiding start de eerste zondag na de grote vakantie (van de basisschool) en wordt beëindigd eind mei begin juni.

De huidige locatie is Trefcenter Aldenghoor te Haelen waar de jeugd elke zondagmorgen vanaf 10.00 uur tot 11.00 uur instructielessen kan volgen. Leerlingen vanaf groep 4 zijn dan van harte welkom, en kunnen dan leren schaken, analyseren, omgaan met de schaakklok, noteren, etc.

Aangezien de vereniging over voldoende schaakmaterialen beschikt (borden, klokken, schaakstukken) hoeven de leerlingen alleen te zorgen voor een pen en een 23-ringsband klapper.

Schaken een meesterlijke sport!