Jozef Simenon wint ook het 42e Nunhems-BASF Schaaktoernooi

Op zaterdag 6 april 2024 organiseerde Schaakvereniging Leudal voor de 42e keer het Nunhems-BASF Schaaktoernooi.

Vorig jaar bleef het aantal deelnemers beperkt tot 24. Dit jaar hadden zich in totaal 36 deelnemers aangemeld. Negen spelers hebben zich helaas ook weer moeten afmelden i.v.m. ziekte of andere persoonlijke omstandigheden.

Daarom besloten Peter Sonnemans, Arthur Hendrickx en Han Wismans als organisatie ook mee te spelen.

Op deze mooie zaterdagmorgen wisten we zo toch 4 poules te vormen met 8 spelers in de A- en B-poule en 7 spelers in de C- en D-poule.

Ook dit jaar telde dit toernooi weer voor de Senioren Grand Prix van de LiSB.

De gezelligheid was weer als vanouds, en er werd hard gestreden om de punten

Voor de winnaars waren er geldprijzen. Maar voor elke deelnemer lagen ook weer de traditionele komkommers klaar.

In de A-poule werd gestreden door de sterkste deelnemers van het toernooi. Jozef Simenon wist dit jaar al zijn wedstrijden te winnen en 7 punten te scoren. Hij won daarmee terecht weer de eerste prijs. Narcis Sofic werd tweede en Eduard Coenen werd derde.

De B-poule werd gewonnen door Danny Boskemper, gevolgd door Hans Kivits en Drago Bosnjak op plaats 2 en 3.

In de C-poule was Dai Heinen de sterkste. Aaron de Koning werd tweede en Rob Haarsma derde.

In de D-poule veroverde Jeroen Leenders de eerste plaats. Hans palm werd knap tweede en Wil Lindelauf sleepte de derde prijs in de wacht.

Sfeerbeeld tijdens het 42e Basf-Nunhems Schaaktoernooi.

Het jaarlijkse Nunhems-BASF Schaaktoernooi staat garant voor een gezellig toernooi waar iedereen op zijn of haar eigen niveau inspannende prestaties moet leveren om de tegenstanders te verslaan. Het toernooi wordt jaarlijks bezocht door een groep van terugkerende schakers uit geheel Limburg en vaak ook uit zuidoost Brabant en daar zijn we van SV Leudal trots op.

Volgend jaar wordt dit toernooi voor de 43 keer georganiseerd. Hopelijk mogen we dan 5 of 6 poules met deelnemers begroeten.