Wafelschaak

Deze schaakavond vormt de afsluiting van het kalenderjaar en vindt plaats in de Kerstvakantie. Het Wafelschaak staat open voor alle leden van de vereniging en hun introducés (ouders, broers zussen ooms vriendjes, vriendinnetjes etc.).

De laatste jaren bestond het Wafelschaak uit een simultaan-wedstrijd. Daarbij wordt een topschaker uit de regio als simultaangever uitgenodigd. De spelers die gelijk spelen, of zelfs weten te winnen van de simultaangever, krijgen een lekkere prijs mee naar huis.

Gedurende de hele avond worden wafels geserveerd waardoor eenieder op krachten kan blijven! Het Wafelschaak is een geschikte gelegenheid voor de ouders om hun kinderen eens achter het schaakbord in actie te zien.

Deze schaakactiviteit wordt gehouden in gemeenschapshuis de Roffert.

Een impressie van het wafelschaak 2014.

Schaken een meesterlijke sport!