Leudal klaar voor titelstrijd

5-3 Overwinning op Hoensbroek opmaat voor absolute topper.

De schakers van Leudal hebben in hun thuiswedstrijd tegen Hoensbroek Max Eeuwe gedaan wat ze moesten doen. Winnen. Het werd een zwaar bevochten 5-3 overwinning. Door deze winst blijft Leudal nog steeds kanshebber voor de titel in de hoogste Limburgse schaakafdeling. Leudal startte met 2 invallers omdat zowel Martijn Vossen als ook Raoul Lemmen verhinderd waren. Invaller Jack Duyf speelde een keurige remise maar de andere invaller Leon van Duren wist zijn stelling niet te houden en verloor. Geert Gabriels bracht de stand weer in evenwicht met een mooie overwinning. Arthur Hendrickx die in het eindspel moest vechten voor remise zag zijn tegenstander foutjes maken. Hierdoor werd het voor Arthur gemakkelijk om remise te behalen. 2-2.
Hans Kivits die vanaf de opening zeer moeilijk stond kwam al snel een pion achter. Maar langzaam wist Hans onder de druk uit te komen. Veroverde het pionnetje terug en kreeg tegenspel. Na een blunder van de tegenstander maakte Hans het meteen af en zette Leudal op een 3-2 voorsprong. Jan Broekhuis wist zijn toreneindspel knap naar winst te leiden en bracht Leudal op een ruime 4-2 voorsprong. Één remise was nog voldoende om de winst binnen te halen. Het was Jack Sonnemans die in een potremise stand 3 keer dezelfde stelling afdwong en daarmee remise behaalde. René Snoeck tenslotte stond in zijn toreneindspel iets beter. Dacht even dat hij zou gaan winnen, maar zijn tegenstander wist het uiteindelijk toch nog remise te houden. Hierdoor werd de eindstand 5-3 voor Leudal.

Hans Kivits, al 2.5 punten uit 3 wedstrijden!

Door deze overwinning en door het gelijke spel van MSV VSM tegen Blerick blijft de titel voor Leudal nog steeds haalbaar. De uitwedstrijd tegen MSV VSM zal het allesbeslissende duel worden in de promotieklasse. Deze absolute topper vindt in de volgende ronde plaats. Op 30 maart in Maastricht.

Uitslagen:
5.0-3.0…..SV Leudal – Hoensbroek ME
3.0-5.0…..MSV VSM 2 – DJZ
5.0-3.0…..DJC 2 – Voerendaal 4
4.0-4.0…..Blerickse SV – MSV VSM

Stand promotieklasse
1..5-9…..SV Leudal
2..5-9…..MSV-VSM
3..5-6…..DJC 2
4..5-4…..Hoensbroek ME
5..5-4…..Blerickse SV
6..5-3…..MSV-VSM 2
7..5-3…..DJZ
8..5-2…..Voerendaal 4

Leudal 2 niet sterk genoeg tegen Bergen.

Het tweede team van Schaakvereniging Leudal was tegen Bergen helaas net niet sterk genoeg om een punt aan de strijd over te houden. Bergen won met 5-3.
Door 2 vooruit gespeelde partijen begon Leudal de wedstrijd met een 1.5-0.5 voorsprong. Huub Vossen, de vorige wedstrijd nog winnend, verloor vrij snel en daarmee kwam Bergen langszij. Har Vossen hield zijn partij keurig remise. Het eindspel van toren tegen paar en 2 pionnen was geen makkelijke opdracht maar het lukte het wonderwel. Han Wismans verloor waardoor Bergen op voorspong kwam 2-3. Peter Metsemakers speelde remise en ook Ashley Parren wist haar toreneindspel met een pion minder keurig netjes in evenwicht te houden. Een prachtige remise. Hierdoor werd het 3-4 voor Bergen. Iwan Sentjens vocht voor wat hij waard was maar kon het zijn partij niet meer houden. Door zijn nederlaag wist Bergen met 3-5 te winnen. Deze nederlaag komt hard aan. Leudal krijgt het nog erg moeilijk in de strijd tegen degradatie. Nog 5 teams komen in aanmerking voor degradatie. Leudal heeft nog 2 punten nodig om zich veilig te spelen.

Uitslagen 2e Klaase A
3.0-5.0…..SV Leudal 2 – Bergen
1.5-6.5…..Horst – ’t Pionneke 2
4.5-3.5…..Revuer – Tegelse SV
2.0-6.0…..Venlo 3 – Schaesberg

Stand 2 klasse A:
1..5-10…Schaesberg
2..5-7….Venlo 3
3..5-7….’t Pionneke 2
4..5-4….SV Leudal 2
5..5-4….Tegelse SV
6..5-4….Reuver
7..5-3….Bergen
8..5-1….Horst

Leudal 3 neemt andermaal koppositie over.

Door een 3-1 overwinning tegen DJC 6 en een verrassende nederlaag van koploper Ultimo Vero heeft Leudal 3 de koppositie weer ingenomen. En toch leek het een moeilijke middag te worden. Immers Leudal moest aantreden met verschillende invallers.
Good old Hans van der Vliet opende de score voor Leudal met een strakke overwinning. Op het laatste bord zat invaller en debutant jeugdlid Daan Kivits. Daan kwam moeilijk uit de opening maar wist daarna de wedstrijd naar zich toe te trekken met aanvallend en gedurfd spel. En uiteindelijk wist Daan de overwinning binnen te halen. Zijn eerste partij in de externe competitie bij de senioren en debuteren met een klasse overwinning. Kan het mooier?

Daan Kivits, debuteert met een overwinning!

En nadat ook Ben Kusters won stond Leudal met 3-0 voor. Gelegenheidsaanvoerder Rick Thommassen verdedigde zich met verve maar kon het niet bolwerken tegen de grote tegenstand. Eindstand 3-1 voor Leudal 3
Het is ontzettend spannend in de 3e klasse A. Maar liefst 4 teams delen de koppositie. Het kan nog alle kanten op.

3.0-1.0…..SV Leudal 3 – DJC 6
1.5-2.5…..Horst 2 – ’t Pionneke 4