De 2e competitiewedstrijd van de LiSB was zwaar voor Leudal.

Op zondag 13 november werd de 2e wedstrijd van de LiSB-competitie gespeeld. Beide teams hadden een uitwedstrijd.Leudal 1 speelde tegen Venlo 2.

Venlo 2 had niet de beschikking over hun eigen clublokaal en de wedstrijd werd nu gespeeld in het net gerestaureerde en verbouwde gemeenschapshuis Ald Weishoes in de binnenstad van Venlo. Dit gaf wat complicaties met vervoer en parkeren, maar alle SVL-spelers waren netjes om 13.00 uur in het speellokaal.

Leudal 1 was op papier veel sterker dan Venlo 2, dus de verwachting was dat Leudal wel zou winnen, maar met hoeveel punten verschil?

Hans Kivits kwam al heel snel beter te staan en na ca 1,5 uur spelen was het eerste punt voor SVL al binnen. De tegenstander van Arthur speelde een siciliaans gambiet, maar kreeg geen voordeel voor zijn geofferde pion, hij verloor er zelfs nog een en kort na Hans won ook Arthur zijn partij. Iwan Sentjens kon meerdere keren een kwaliteit winnen, maar wilde zijn koningsaanval niet afbreken, wat na veel gepeins ook lukte. 3-0 voor Leudal.

Rene Verhees kwam steeds beter in de partij te staan en na pionwinst en een gecreƫerde vrijpion gaf zijn tegenstander na bijna 3 uur spelen op.

Hierna kreeg Coen Oosse in een lastige en waarschijnlijk iets mindere stelling remise aangeboden, wat hij na enig nadenken aannam.

Henk Van Meegen won eerst een kwaliteit, maar gaf die even later weer af, waardoor een eindspel ontstond van een aantal pionnen + twee lopers tegen een aantal pionnen en loper + paard. Na wat gemanoeuvreer wist Henk een betere stand op het bord te krijgen, waarna zijn

h-pion promoveerde, waarmee de winst binnen was. Hiermee kwam de eindstand op 5,5-0,5 in het voordeel van Leudal 1.

Leudal 2 speelde tegen Schaakmaat uit Venray. Schaakmaat is een nieuwe club, maar de tegenstanders waren erg sterk. De verwachtingen van Leudal waren daarom al niet erg hoog.

Ben Kusters speelde op bord 4 en moest na 1,5 uur spelen opgeven.

Han Wismans volgde daarna snel op bord 1. Zijn tegenstander had een rating van bijna 2000. In de opening en middenspel ging het nog goed. Maar in het eindspel met torens, lopers en pionnen werd het klassenverschil snel duidelijk.

Wil Lindelauf kwam beter te staan en won een kwaliteit tegen 2 pionnen. Maar uiteindelijk was remise toch het hoogst haalbare. De eer daarmee wel gered.

Diana Maas stond op dat moment al slechter, en moest na 2 uur spelen helaas ook opgeven.

De eindstand werd daarmee 3,5-0,5 in het voordeel van Schaakmaat.

Op zondag 11 december staan de volgende wedstrijden op het programma. Dan spelen beide teams weer een uitwedstrijd. Leudal 1 speelt dan in en tegen Horst. Leudal 2 gaat naar Weert op bezoek bij EWS.