SV Leudal speelt 6e ronde LiSB competitie.

Op zondag 1 mei speelden team 1 en 2 van SVLeudal in de Roffert te Buggenum.

SVL1 speelde tegen Gess 1 en SVL2 kwam in actie tegen het 3e team van Tegelen.

Leudal 1 kwam al snel op voorsprong doordat Arthur Hendrickx al binnen een halfuur een pion en een stuk won en nadat Arthur met een pionoffer ook nog eens een volle toren voor kwam te staan gaf zijn tegenstander het op. Iwan Sentjens volgde dit voorbeeld door ook een volle toren te winnen, maar zijn tegenstander speelde nog enige tijd door, maar na stukkenruil haalde Iwan de volle buit binnen. Ook Hans Kivits en Rene Verheesen wonnen vrij snel daarna, waarmee de teamwinst al binnen was. Op Bord 2 had Jan Broekhuis wel het betere spel, maar het lopereindspel was niet te winnen, waarna tot remise werd besloten.

Op bord drie stond Jan Brandt in een dame-eindspel lange tijd een pion achter, maar zijn tegenstander ruilde op het verkeerde moment de dames af, waarna Jan het eindspel beter beheerste en won. Einduitslag 5,5 – 0,5 in het voordeel van Leudal 1.

Op bord 4 speelde Diana Maas een ongelukkige wedstrijd. Door te snel te zetten verloor ze al snel een stuk. Ze wist het nog 1,5 uur vol te houden, maar verloor uiteindelijk toch haar wedstrijd.
Ben Kusters speelde goed, maar wist in het eindspel met pionnen en torens niet de juiste voortzetting te vinden. Hij had nog de kans om eeuwig schaak te geven, maar hoopte op meer. Toen de tegenstander met een pion promoveerde was deze hoop echter snel verdwenen en stonden we met 2-0 achter.

Peter Metsemakers speelde uitstekend op het eerste bord, maar kreeg ook geduchte tegenstand. Met een mooi offer, gevolgd door dubbelschaak wist hij een stuk te winnen. Daarmee was de partij echter nog niet gewonnen. Tegelen wist enkele vervelende penningen op het bord te creëren. Peter wist gelukkig al deze tegenstand te overwinnen en bracht de stand terug tot 2-1.
Han Wismans kreeg op bord 2 een mooie aanval op de koningsvleugel. Zijn tegenstander wist zijn stelling lang overeind te houden. Na 2 uur schaken was een paardoffer uiteindelijk de inleiding tot de winst. De eindstand kwam daarmee op 2-2.

Op 29 mei speelt SVL1 de laatste wedstrijd thuis tegen Reuver om het kampioenschap.
SVL2 hoeft dan niet meer te spelen.