SV Leudal 1 wint inhaalwedstrijd tegen Tegelen 2.

Op zondag 13 maart werd de inhaalwedstrijd tussen Tegelen 2 en Leudal gespeeld.

Op 12 december kon deze ronde vanwege corona niet gespeeld worden. Maar nu was het dan eindelijk zover.
Leudal kwam in deze uitwedstrijd al redelijk snel op voorsprong. De tegenstander van Arthur Hendrickx kwam ca. een kwartier te laat en was daardoor waarschijnlijk niet echt geconcentreerd op de partij want door een verkeerde ruil verloor hij twee pionnen, terwijl er pionwinst in had gezeten en nadat Arthur ook nog een kwaliteit won werd het 1-0 voor Leudal op bord 4.
Hierna trok Tegelen de stand recht doordat Iwan Sentjens in een gewaagd gambiet twee pionnen verloor die hij niet meer terugzag en na ca 2,5 uur spelen verloor hij dan ook de partij.
Op Bord 2 wist Rene Verheesen door secuur spel een betere stelling te creëren. De tegenstander probeerde nog via een offer de kansen te keren, maar Rene behandelde het offer op de juiste wijze, waardoor het 2-1 werd.
Hans Kivits had op bord 5 al enige tijd een remise-stand op het bord en na wat heen en weer geschuif werd dan ook tot remise besloten.
Jan Brandt had op bord 3 een goede stelling gecreëerd met materiaalvoordeel, maar door een lichte overmoed verloor hij dit materiaalvoordeel weer en waren er zelfs winstkansen voor de tegenstander. Gelukkig wist Jan door een goed eindspel de partij op remise te houden.
Alle ogen waren nu gericht op bord 1 waar Jan Broekhuis in een lastig eindspel was belandt, maar door secuur spel en veel op en neer geschuif wist Jan uiteindelijk na bijna vier uur spelen de partij te winnen.
Einduitslag: 4-2 in het voordeel van Leudal 1.