SV Leudal verliest inhaalwedstrijd tegen Gess.

Op zondag 27 februari werd de inhaalwedstrijd tussen Gess-2 en SVL-2 gespeeld.

Op 12 december kon deze ronde niet gespeeld worden. Maar nu was het dan eindelijk zover.

Leudal begon niet zo goed. Ben Kusters kwam slecht uit de schotse opening en verloor na een klein uur spelen zijn partij.

Han Wismans kwam na de opening 2 pionnen achter te staan. Lange tijd kon hij de stelling daarna nog dicht houden, maar na bijna 2 uur spelen bleken de 2 pionnen toch te sterk en was verlies niet meer te voorkomen.

Henk van Meegen zag na ruim 30 zetten ook geen winstkansen. Maar bij zijn partij was nog geen stuk van het bord verdwenen en de stelling was erg complex. Henk was daarom tevreden met remise.

Diana Maas kwam wel erg goed uit de opening ze won een dame tegen 2 stukken en speelde de partij daarna keurig uit tot winst.

Daarmee was de eindstand 2,5 -1,5 in het voordeel van Gess-2.

Op 10 april staat de inhaalwedstrijd tegen EWS uit Weert op het programma. Deze wedstrijd zal in de Roffert te Buggenum gespeeld worden.