Sv Leudal wint in de derde ronde.

Op zondag 8 december moest het eerste team van SV Leudal naar Reuver.

Leudal 1 begon voortvarend doordat Arthur Hendrickx binnen drie kwartier een koningsaanval winnend wist af te sluiten.

Bijna twee uur later won Jan Broekhuis op bord 1 een stuk en vlak daarna gaf zijn tegenstander op. Op bord 5 had Hans Kivits een toereneindspel met een pion meer op het bord gekregen, maar hij wist geen winstkansen te vinden, waardoor tot remise werd besloten.

Op bord 6 stond Léon van Duren intussen in materiaal iets achter, maar door de aanval te kiezen en een fout van tegenstander wist hij een stuk te winnen, waarna ook zijn tegenstander het opgaf, hiermee was de winst binnen voor Leudal 1.

Op bord drie had Leo Hovens na een aparte opening (1. g4) een paardeneindspel bereikt,waarbij hij een pion minder had. Waarschijnlijk was dit eindspel wel remise, maar door een kleine onoplettendheid zag Leo een tussenschaakje over het hoofd, waardoor de paarden afgeruild moesten worden en de pionnen van zijn tegenstander vrij konden doorlopen

Op bord twee speelde Jan Brandt zonder echt plan en werd in de verdediging gedrongen, maar na drie en half uur spelen wist Jan toch het betere spel te krijgen en na een alles of niets poging van zijn tegenstander, had Jan een winnende koningsaanval.

Eindstand 4,5-1,5 in het voordeel van Leudal 1.

Het 2e team werd om 1 uur verwacht in de Glazenap in Tegelen voor een wedstrijd tegen Tegelen 4.  Tegelen had voor deze wedstrijd 2 jeugdspelers op de laatste borden opgesteld.

Spelen tegen de jeugd is niet altijd gemakkelijk. En onderschatting leidt vaak tot verlies.

Zo ook vandaag. Ben Kusters begon goed en kwam ook beter te staan. Hij dacht het rustig uit te kunnen spelen. Maar na het verlies van zijn toren kon Ben het verlies niet meer voorkomen.

Henk van Meegen speelde vandaag voor het eerst in dit seizoen mee en won gelukkig zonder al te grote problemen. Han Wismans speelde op het 3e bord en kwam ook goed uit de opening. Hij maakte verder geen fouten en won na ruim 1,5 uur spelen het 2e punt voor Leudal.

Peter Metsemakers had op bord 1 meer tijd nodig. Hij gebruikte zijn tijd goed en kwam steeds beter te staan. Uiteindelijk gaf ook zijn tegenstander zich gewonnen en kon Leudal met een 3-1 winst terug naar huis.

Op zondag 9 februari 2020 speelt Leudal 2 thuis in de Roffert tegen Blerick2. Leudal 1 heeft dan een vrij weekend.