Sv Leudal heeft het zwaar in de tweede ronde.

Op zondag 10 november werd de 2e ronde van de LiSB-competitie gespeeld.

Leudal speelde deze dag met beide teams thuis in de Roffert te Buggenum tegen teams van Tegelen. Doordat deze dag ook een vogelshow werd gehouden, werden de wedstrijden gespeeld in het lokaaltje waar de club in haar beginjaren ook altijd speelde.

Op papier was Leudal 1 favoriet, zeker nadat Tegelen aankondigde dat een van hun teamleden zich die morgen ziek had afgemeld, en zij dus met een speler minder waren gekomen.

Leudal speler Hans Kivits was hierop bereid om niet te spelen en won hierdoor reglementair.

In het vervolg bleek Leudal helaas hun sterkteoverwicht niet om te kunnen zetten in winst.

Op bord 6 trapte Leon van Duren in een openingsvalletje en na 6 zetten verloor hij een stuk en snel daarna ook de partij, tussenstand 1-1 waardoor de strijd weer volledig open was.

Na ca. 1 uur spelen kwamen Iwan Sentjens en zijn tegenstander remise overeen. Arthur Hendrickx had in het middenspel een pion gewonnen en zette zijn tegenstander onder druk, maar helaas kon hij geen winstvoortzetting vinden en op het einde mocht hij zelfs blij zijn met remise omdat zijn tegenstander in een toreneindspel met een pion méér remise aanbood.

Alle ogen waren nu gericht op bord 2 en 3 waar Jan Broekhuis en Jan Brandt wel iets beter stonden, maar een directe winst ook niet in zicht was. Jan Brandt sloeg een remiseaanbod van zijn tegenstander af, maar na ca. 4 uur spelen, moesten beidde Jannen alsnog in remise berusten.

Eindstand dus 3-3.

Leudal 2 moest aantreden tegen het 3e team van Tegelen. Vorig seizoen wist Leudal nog te winnen van dit team. Maar vandaag was Tegelen toch een maatje te groot.

Na ruim 1,5 uur spelen verloor Ben Kusters als eerste zijn partij. En ongeveer 10 minuten later kon Diana Maas niet meer voorkomen dat ze mat kwam te staan.

Han Wismans stond lange tijd een pion voor en stond ook iets beter. Maar nadat hij zijn paard tegen een loper geruild had, gingen ook 2 vrijpionnen verloren. De tegenstander speelde het daarna keurig uit en meer dan remise was helaas niet meer mogelijk.

Peter Metsemakers speelde tenslotte tegen een sterke jeugdspeler. Hij kwam al niet helemaal goed uit de opening en kwam daarna steeds verder onder druk te staan. Uiteindelijk moest ook Peter opgeven en was de eindstand 0,5-3,5 een feit.