Familieschaak 2019 gewonnen door de ouders.

Het traditionele Familieschaak is een jaarlijks terugkerend gezelligheidstoernooitje van Schaak Vereniging Leudal. Aan het eind van het seizoen mogen de jeugdleden de strijd aanbinden tegen hun ouders en/of grootouders, en zo laten zien hoe goed ze dit mooie spelletje al onder de knie hebben.

Op zondag 26 mei waren daarom 16 schakers naar trefcentrum Aldenghoor gekomen om op 8 borden te strijden om de winst. De gezelligheid stond natuurlijk voorop. Maar de jeugd wilde toch graag winnen van de ouders. En de ouders (aangevuld met 2 jeugdleiders) wilden het de jeugd zo moeilijk mogelijk maken.

Iedereen speelde 3 partijen van maximaal 20 minuten per persoon.

Dit jaar waren de volwassenen duidelijk te sterk.

Na de 3 gewone partijen werd als afsluiting nog een partij doorgeefschaak gespeeld. Hierbij werden teams van 2 spelers gevormd die op 2 borden tegen elkaar speelden. Stukken die geslagen werden mochten door de teamgenoot weer gebruikt worden.

Op het einde waren er nog leuke prijsjes voor de jeugdspelers die het beste gepresteerd hadden.

Volgend jaar zullen we dit toernooi weer organiseren. En hopelijk weet de jeugd dan wel weer de winst te pakken.