SV LEUDAL 2 KAMPIOEN!!!

Leudal 2 stond bij aanvang 1 matchpunt voor op Tegelen 3. Deze laatste wedstrijd tegen ditzelfde team hadden we aan een gelijkspel voldoende om het kampioenschap in de 3e klasse binnen te halen.

Lange tijd bleef de stand op de 4 borden gelijk opgaan. Maar Peter Metsemakers wist toch als eerste te winnen. Hij bracht het kampioenschap daarmee erg dichtbij. Flip Werter stond op dat moment een kwaliteit voor. Maar winst was nog ver weg. Daarom besloot hij in het belang van het team remise aan te bieden. Tegelen 3 overlegde even over dit voorstel en besloot het aan te nemen.

Han Wismans stond een pion achter maar kon even later een kwaliteit winnen. Ook hij bood remise aan om het benodigde 2e punt binnen te kunnen halen. Zijn tegenstander nam dit aanbod echter nog niet aan.

Frits Smeets had inmiddels een mooie aanval opgezet en won zijn partij. De winst was daarmee binnen en het kampioenschap veiliggesteld. In de laatste partij van Han werd nu toch remise overeengekomen en de 3-1 eindstand in het voordeel van Leudal werd genoteerd.