Schaakvereniging Leudal speelt slotronde van de LiSB-competitie.

Op zondag 19 mei werd in ’t Kerkeböske in Helden de laatste ronde van de LiSB-competitie gespeeld.

Zoals elk jaar komen op deze laatste competitiedag alle Limburgse teams bij elkaar in Helden om samen de laatste wedstrijden te spelen. Tijdens de wedstrijden kun je bij de concurrenten kijken. En aan het eind van de dag weet iedereen wie er kampioen geworden is.

Leudal 1 speelde deze dag tegen het team uit Bergen. Bergen had een man te weinig waarop Leudal speler Iwan Sentjens aangaf bereid te zijn die middag niet te spelen. Reglementair won hij hierdoor wel de partij, op het 5e en 6e bord kwamen Leudalspelers Léon van Duren en Henk van Meegen na ca. 1 uur spelen met hun tegenstanders remise overeen.

Teamleider Arthur Hendrickx kwam al snel een pion voor te staan waardoor waarschijnlijk zijn concentratie wat minder werd, want enkele zetten later gaf hij onnodig een stuk weg. Remise was alsnog binnen bereik, maar na ca. 2 uur spelen wilde hij het te mooi doen, door te dreigen met een pion te promoveren, maar in plaats van te promoveren gaf hij opnieuw een stuk weg hierdoor kwam Bergen weer op gelijke hoogte.

Op bord 4 had Hans Kivits een ingewikkeld pionneneindspel op het bord gekregen wat beide spelers moeilijk vonden te beoordelen, waarop tot remise werd besloten.

Op bord 1 speelden zowel Jan Broekhuis, als zijn tegenstander op winst door middel van een koningsaanval  aar na ruim 4 uur spelen wist Jan wel een pion te winnen, maar een winst voortzetting zag hij niet en na een remiseaanbod van zijn tegenstander nam hij dit aan. Eindstand 3-3. Leudal 1 werd hierdoor 5e in klasse 1A waardoor het naar alle waarschijnlijkheid ook volgend seizoen in dezelfde klasse zal spelen.