Schaakcafé Leudal op 23 september in Haelen.

In het schaakcafé kan onder het genot van een drankje geschaakt worden in een gezellige omgeving.Op zondag 23 september organiseert SchaakVereniging Leudal weer een gezellig Schaakcafé. Ditmaal staan de borden en stukken van 11.00 – 13.00 uur klaar in het café van Trefcentrum Aldenghoor aan de Kasteellaan 7a te Haelen. Iedereen die geïnteresseerd is in schaken is hierbij uitgenodigd om vanaf 11.00 uur een kijkje te komen nemen en zelf ook een partijtje te spelen.

Het schaakcafé is een initiatief van SVL dat een aantal keer per jaar georganiseerd zal worden. Dit evenement is niet alleen bedoeld voor onze eigen leden, maar voor iedereen die geïnteresseerd is in het schaakspel. Jong en oud, man en vrouw. Iedereen is welkom.

Natuurlijk kun je ook op internet of tegen je computer een partij spelen. Maar het spelen van een partij in een gezellige omgeving terwijl je je tegenstander in de ogen kunt kijken, is toch veel leuker. Nu is dat dus mogelijk zonder lid te hoeven worden van een vereniging.

In dit schaakcafé hoeft het ook niet muisstil te zijn. Er kan onder het genot van een drankje gewoon met elkaar gesproken worden. Wie nog niet kan schaken, maar het wel graag wil leren, is natuurlijk ook welkom. Er zijn altijd leden van onze vereniging aanwezig die graag de basisregels uitleggen.

We hopen dat het een gezellige middag wordt.

In het schaakcafé staat ook een ideeënbus. Elk idee waarmee we dit schaakcafé nog leuker en interessanter kunnen maken is van harte welkom.

Hopelijk kunnen we er zo samen een fantastisch terugkerend evenement van maken. Graag tot zondagmorgen 23 september 2018 vanaf 11.00 uur.