Familieschaak wederom gewonnen door de jeugd.

Het traditionele Familieschaak is een jaarlijks terugkerend toernooitje van Schaak Vereniging Leudal. Aan het eind van het seizoen mogen de jeugdleden de strijd aanbinden tegen hun ouders en/of grootouders, en zo laten zien hoe goed ze dit mooie spelletje al onder de knie hebben.

Op zondag 10 juni waren daarom 16 schakers naar trefcentrum Aldenghoor gekomen om op 8 borden te strijden om de winst.

De gezelligheid stond natuurlijk voorop. Maar de jeugd wilde toch graag winnen van de ouders. En de ouders wilden het de jeugd zo moeilijk mogelijk maken.

Nadat enkele spelers nog wat uitleg hadden gekregen over het gebruik van de schaakklok, konden de wedstrijden beginnen.

Iedereen speelde 3 partijen van maximaal 20 minuten per persoon.

In de eerste ronde wonnen de volwassenen nog met 5 – 3. Maar in de tweede ronde werd het verzet van de ouders gebroken. Slechts 1 ouder wist in deze ronde te winnen.

In de derde ronde gingen de ouders er weer eens goed voor zitten en scoorden ze weer 4 punten. Maar dat was voor de totaalstand toch niet genoeg. De jeugd scoorde in totaal dit jaar weer de meeste punten.

Op het einde was er een prijs voor Coen Oosse, en voor de jeugdspelers Julia Maas en Kilian Knoben. Zij hadden al hun partijen gewonnen.

SV Leudal mag terugzien op een zeer geslaagde ochtend. Uiteindelijk keerde iedereen tevreden huiswaarts.