Schaakvereniging Leudal wint, zoals verwacht, in de 4e ronde.

Op zondag 4 februari kreeg Leudal 1 het uit de 2e klasse gepromoveerde team van De Postertoren uit Posterholt op bezoek in gemeenschapshuis de Roffert te Buggenum.

Op papier was Leudal 1 huizenhoog favoriet, maar de praktijk is vaak wat weerbarstiger.

Leudal 1 begon goed met een vrij snelle overwinning van teamleider Arthur Hendrickx op het 2e bord.

Snel hierna kreeg Leudalspeler Jan Broekhuis, op het 1e bord, een remiseaanbod. Na even op de andere borden gekeken te hebben hoe de stand was, nam Jan het aanbod aan. Na ca. 2 uur spelen won hierna Hans Kivits zijn aanvalspartij. Ongeveer een uur later kwam De Postertoren enigszins terug doordat Leudalspeler Iwan Sentjens in een mindere stand zijn partij opgaf. Vlak daarop stelde Judith Hendrix, met een toren meer, de overwinning veilig door haar partij te winnen. Henk van Meegen vergrootte de overwinning vervolgens door ook zijn partij te winnen. Eindstand 4,5-1,5 in het voordeel van Leudal 1.

Leudal 2 had deze ronde vrij doordat de beoogde tegenstander zich, vlak na de reeds gemaakte indeling, terugtrok.

Op zondag 4 maart staan de volgende wedstrijden op het programma. Dan spelen beide teams een uitwedstrijd. Leudal 1 gaat dan op bezoek bij Horst. Het 2e team mag dan aantreden tegen het 5e team van Voerendaal.