Schaakvereniging Leudal: Wafelschaak 2017

Op vrijdagavond 29 december 2017 werd in gemeenschapshuis de Roffert te Buggenum het traditionele wafelschaak gehouden.

Judith Hendrix en Kilian Knoben denken na over de volgende zet.

Elk jaar nodigt Schaakvereniging Leudal een sterke schaker uit om een simultaan tegen onze leden en andere schaakliefhebbers te geven. Tijdens het schaken kan iedereen ook genieten van heerlijke zelfgebakken wafels en oliebollen.

Deze avond was Eduard Coenen van Schaakvereniging ’t Pionneke uit Roermond bereid om deze uitdaging aan te gaan. Hij speelde tegen 15 personen tegelijk. Daarbij waren 4 jeugdspelers en 11 volwassenen. Bij sommige borden werd het Eduard erg moeilijk gemaakt.

Deelnemen aan het wafelschaak is niet alleen mogelijk voor eigen leden van de club. Net zoals elk jaar schoven ook nu weer oud-leden, ouders en familieleden aan om de strijd met Eduard aan te gaan. Uiteindelijk wist Eduard 12 partijen te winnen. Judith Hendrix was de enige die van Eduard wist te winnen. Zij won daarmee een lekkere fles wijn die tijdens het oudjaar goed gesmaakt zal hebben. De jeugdspelers Mats en Quint speelden ook erg goed en wisten erg knap remise te houden. Zij kregen als beloning een snoeppakket.

Na het schaken werd er nog gezellig na geborreld aan de bar en werd geproost op een gezond en sportief 2018.