Schaakvereniging Leudal speelt 3e competitiewedstrijd in de LiSB-competitie.

Op zondag 17 december speelden beide teams van Schaakvereniging Leudal een uitwedstrijd.

Het 1e team moest op reis naar Tegelen, waar hen een zware middag wachtte.

Het 1e team moest tegen top-favoriet Tegelen 1, die op het 1ste bord aantrad met Fide-meester Siem van Dael. Henk van Meegen streed dapper, maar moest uiteindelijk na ruim twee uur spelen toch het onderspit delven tegen zijn veel sterkere tegenstander. Vlak hierna strandde de partij van Iwan Sentjens in remise. Arthur Hendrickx speelde een wisselvallige partij, waar hij waarschijnlijk ergens de winstvoortzetting had gemist, maar ook zijn tegenstander vond de winstvoortzetting niet, hoewel hij een pion meer had, remise dus. Hierna verloor Hans Kivits zijn partij, waardoor het hoogst haalbare voor Leudal een gelijkspel was. Jan Broekhuis speelde een prima eindspel en won zijn partij. Hierna hing alles af van de partij van Judith Hendrix, maar in ogenschijnlijke tijdnood greep zij mis, waardoor zij de winstvoortzetting miste en Leudal dus helaas met 3,5-2,5 verloor.

In de volgende ronde, 4 februari 2018, krijgt Leudal 1 De Postertoren op bezoek.

Ons 2e team mocht op bezoek bij het 3e team van ’t Pionneke in Roermond. Ook hier moesten we spelen tegen een sterke tegenstander.

Janno Jülicher speelde als invaller op het 6e bord. Hij wist de fouten van zijn tegenstander goed uit te buiten en won al na 3 kwartier zijn partij. Helaas ging het hierna wat minder goed. Zowel Ben kusters als Flip Werter moesten na een dappere strijd opgeven. Peter Metsemakers kwam goed uit de opening, maar kon het helaas niet winnend afronden. Zijn tegenstander kwam goed terug en meer dan remise zat er niet meer in. Nadat Frits Smeets daarna verloren had was het verlies al een feit. Han Wismans wist de laatste partij nog mooi remise te houden. En daarmee kwam de eindstand op

4-2 in het voordeel van ’t Pionneke. uit Roermond

Leudal 2 is in de 4e ronde vrijgeloot en hoeft pas na de carnaval weer te spelen.