Schaakvereniging Leudal verliest 3e competitiewedstrijd.

Op zondag 18 december speelde het 2e team van Schaakvereniging Leudal de 3e competitiewedstrijd van de Limburgse Schaakbond in Herkenbosch, tegen de spelers van de Postertoren.
De Postertoren heeft een sterk team. En dat werd helaas ook al snel duidelijk.
Flip Werter kwam in de opening al onder druk te staan. Hij hield het nog drie kwartier vol maar moest toen toch opgeven. Ook Peter Steuten kon vandaag geen potten breken en verloor zijn partij. Ben Kusters en Gerard Eggebeen speelden een goede partij. Maar na ruim 2 uur spelen werd de concentratie iets minder en deden ze toch een minder goede zet. Daardoor verloren we ook deze 2 partijen en keek Leudal tegen een 4-0 achterstand aan.
Han Wismans speelde een mooie partij en wist de druk op de tegenstander lang vol te houden. Maar nadat een aantal stukken van het bord verdwenen waren bleef een gelijke stand over en was remise een logische uitslag.
Peter Metsemakers was weer in vorm. Zijn tegenstander speelde degelijk, maar moest uiteindelijk toch zijn meerdere in Peter erkennen.
De einduitslag werd hierdoor 4,5-1,5 in het voordeel van de Postertoren.
Op 12 februari is er weer een nieuwe kans. Dan mag Leudal 2 in Buggenum een thuiswedstrijd spelen tegen ’t Stokpaardje uit Maasbracht.