Jan Broekhuis prolongeert schaaktitel Bayer- Schaaktoernooi

Dit keer een overtuigende zege met 5,5 uit 7

Regerend kampioen van het Bayer (voorheen Nunhems) Schaaktoernooi Jan Broekhuis uit Helmond én spelend voor de organiserende vereniging SV Leudal is, met 5½ punten uit 7 wedstrijden winnaar geworden van het 35ste Bayer Schaaktoernooi. Voor Jan Broekhuis viel, na een aantal ex aequo eerste plaatsen, nu voor het eerst een ongedeelde eerste plaats hem ten deel. Narcis Sofic van ’t Pionneke uit Roermond en vorig jaar tweede werd ook dit jaar tweede. Walter Smits, spelend voor De Kemppion uit Eersel legde beslag op de derde plaats.

Winnaar van de B-poule werd Arthur Hendrickx uit Heythuysen, de tweede plaats was er voor Jan Op de Laak van de Venlose Schaakvereniging en de derde plaats werd behaald door Peter van Dinteren uit Geleen.

Er werd in 8 poules van 8 personen gespeeld in deze 35e jubilieumeditie van het Bayer Schaaktoernooi en werd voor de derde keer georganiseerd op onze thuislocatie De Roffert te Buggenum. In totaal deden er twee vrouwen mee aan het toernooi.
Vanwege het 35e jubileum ontving elke deelnemer naast de traditionele komkommers ook een fles Bayer-Leudalwijn.

Het Bayer Schaaktoernooi is wederom vlekkeloos verlopen. Het jaarlijkse schaakevenement staat garant voor een goed toernooi waar iedereen op zijn of haar eigen niveau inspannende prestaties moet leveren om de tegenstanders te verslaan. Het toernooi wordt jaarlijks bezocht door een grote groep van terugkerende schakers uit geheel Limburg en zuidoost Brabant en daar zijn we van SV Leudal trots op.

Jan Broekhuis, prolongeert titel Bayer schaaktoernooi.

De uitslagen van 2015 zijn:

Poule A
1. J. Broekhuis