Leudal in problemen na nederlaag

5-3 Verlies tegen Eindhovense WLC.

SV Leudal verkeert na de 5-3 thuisnederlaag tegen het Eindhovense WLC in degradatiegevaar. Het gat met de veilige achtste plaats is nu 2 punten.
SV Leudal dat in haar sterkste opstelling kon aantreden speelde niet slecht. Na een uur spelen hadden sommige Leudalspelers een aardige stelling weten te bewerkstelligen. Ze kwamen erg goed uit de opening. Maar ergens in het middenspel ging het bij een aantal mis.
Het was Arthur Hendrickx die zijn aanval afgeslagen zag worden en een paard verloor. Hierdoor verloor hij ook de partij.
Hans Kivits had een gedrongen stelling en werd in de verdediging gedwongen. Maar Hans speelde zich aardig onder de druk uit. En wist zelfs een pion te winnen. Maar helaas bleek dit voordeel niet genoeg voor de winst en moest hij met een remise genoegen nemen.
Jack Sonnemans speelde een erg degelijke partij en behaalde in een eindspel met voor beide spelers het loperpaar een prima remise. Hierdoor stond het 1-2 voor WLC.

Jack Sonnemans; een degelijke remisepartij.

Mark Meyers kwam ook remise overeen met zijn tegenstander. Hoewel Mark beter uit de opening leek te komen, wist ook hij er geen winst uit te halen.
Leudal zat dus nog aardig in de wedstrijd. De tussenstand was 1,5 – 2,5.
Maar toen kwam de grote klap. Want zowel Raoul Lemmen als ook topscoorder Ruud van Meegen leden een nederlaag.
Raoul (onlangs in het huwelijk getreden) kwam ook goed door de opening. Maar in het middenspel kreeg zijn tegenstander meer en meer vat op de wedstrijd en dwong uiteindelijk Raoul op de knieƫn. Een houding die Raoul bekend voorkwam maar dan in betere omstandigheden tijdens het huwelijksaanzoek.
Ruud van Meegen liep tegen zijn allereerste nederlaag aan van dit seizoen. Na de eerste vijf wedstrijden allemaal gewonnen te hebben vond hij zijn meerdere in Guus Bollen. Een speler met een rating van bijna 2200. Hierdoor kwam de tussenstand op 1,5 – 4,5 en was de wedstrijd al beslist.
Oscar Freriks speelde erg aanvallend en had een pion geofferd om aanval te krijgen. Helaas was de aanval niet beslissend en moest Oscar met remise volstaan.
Wolfgang de Cauter had in een mooie stelling zijn sterke loperpaar erg goed opgesteld. Dit gaf uiteindelijk de doorslag waardoor hij won en de eindstand 3-5 voor WLC werd.

De komende wedstrijd is uit tegen De Giessen en Linge. Daarna nog thuis tegen RSC t Pionneke en dan de slotwedstrijd uit tegen De Drie Torens.
De onderste twee teams degraderen. Een spannende competitie waarbij nog niets is beslist. Maar het wordt wel zwaar voor SV Leudal om zich nog veilig te spelen.

Uitslagen 3e Klasse H
5.0 – 3.0…Dubbelschaak 97 – Voerendaal 3