Leudal houdt sterk Giessen en Linge op gelijkspel

4-4 in uitduel.

SV Leudal heeft wederom een geweldige prestatie geleverd door in de zeer zware uitwedstrijd tegen Giessen en Linge uit Giessenburg gelijk te spelen. Leudal haalde daarmee een belangrijk punt mee terug uit Zuid-Holland. En punt dat erg belangrijk kan worden in de strijd tegen degradatie.

Het krachtsverschil tussen beide teams is heel erg groot, maar desondanks wist Leudal met 4-4 weg te komen. En met iets meer geluk had er meer ingezeten. Het wilechter maar niet lukken met Leudal om een overwinning te behalen in de landelijke 3e klasse.

Het zag er in het begin niet naar uit dat Leudal een resultaat zou bereiken. Immers al snel liep Giessenburg uit naar een 3-0 voorsprong. Arthur Hendrickx verloor en ook Hans Kivits kon zijn partij niet remise houden. Oscar Freriks kwam fantastisch uit de opening maar liet zijn veel betere stelling vervlakken en verloor vervolgens zijn partij.
Daarna was het echter de beurt aan Leudal om terug te knokken. Raoul Lemmen was de hele wedstrijd in control maar wel een pion achter. Maar dat behoort bij de opening die hij speelde (gambiet). Hij offerde zijn paard op een geweldige manier. Maar alle prachtige varianten in de analyse, met wit en zwart, kwamen niet op het bord omdat zijn tegenstander stante pede een stuk weg gaf. Mijn beste partij van het jaar tegen geen slechte tegenstander, zou Raoul later verklaren. En 3-1.
Ruud van Meegen herstelde erg knap van zijn nederlaag in de vorige wedstrijd en pakte de draad weer op met winnen. Een mooie overwinning en al de 6e in de derde klasse waardoor Ruud nog steeds de topscoorderslijst blijft aanvoeren. 3-2.
Jack Sonnemans sloeg een remiseaanbod af. Ik heb niet een zo grote afstand gereisd om snel remise te schuiven, zo was zijn argument. En terecht. Want in het vervolg van de partij maakte Jack het op uitstekende wijze uit. Ongelijke lopers maar toch winnen. Chapeau! En Leudal terug in de wedstrijd met 3-3.
Mark Meyers kon zijn partij niet remise houden, howel hij vocht voor wat hij waard was. 4-3 voor Giessenburg. En toen waren alle ogen gericht op Wolfgang de Cauter die in een eindspel terecht gekomen was van 2 torens tegen een dame. Wolfgang wist zijn torens uitstekend samen te laten werken en kon zo de partij langzaam maar zeker naar zich toe trekken. Uiteindelijk werd de winst binnengehaald en daarmee kwam de einduitslag op 4-4.
Een meer dan knap resultaat omdat het gemiddelde van de spelers van Giessenburg 200 ELO-punten hoger ligt dan dat van de Leudalspelers.
Helaas won concurrent Voerendaal waardoor Leudal nu gezakt is naar de laatste plaats op de ranglijst. Maar handhaving zit er nog steeds in. Leudal moet de laatste 2 wedstrijden tegen directe concurrenten. En dus hebben ze nog alles in eigen hand.

Raoul Lemmen speelde zijn beste partij van het jaar.

De komende wedstrijd is thuis tegen RSC ’t Pionneke en dan de slotwedstrijd uit tegen De Drie Torens.
De onderste twee teams degraderen. De spanning is om te snijden. Hoewel Leudal nog alles in eigen hand heeft wordt het wel zwaar om zich nog veilig te spelen.

Uitslagen 3e Klasse H
4.0 – 4.0…Giessen en Linge – SV Leudal