Zilveren jubileum Iwan Sentjens

Grondlegger clubblad 25 jaar lid.
Tijdens de algemene ledenvergadering van schaakvereniging Leudal (SVL) werd Iwan Sentjens gehuldigd vanwege zijn 25–jarig lidmaatschap.
Als assistent wedstrijdleider is Iwan bestuurslid van SVL sinds 1998. Daarnaast geeft Iwan al jaar en dag instructie aan de jeugd. Elke zondagmorgen van 10 tot 11 uur geeft hij schaakles aan de jeugd op schaaktechnisch gebied. Vele kinderen hebben dankzij de lessen van Iwan hun diploma stap 2 of 3 weten te behalen.
Iwan speelt ook al geruime tijd in de externe competitie bij de senioren. Voorheen als sterke speler in het eerste. Maar de laatste jaren is Iwan teamcaptain geworden van het tweede team. Een team dat hij geruime tijd, ondanks de sterke tegenstand, in de 1e klasse van de LiSB wist te houden.
Ook is Iwan Sentjens de grondlegger van het clubblad van SV Leudal. In 1996 startte hij voorzichtig met een proefnummer. En toen bleek dat er veel animo was zette hij het initiatief voort en bracht verschillende seizoenen het clubblad uit. Het clubblad heeft sindsdien een verandering ondergaan, maar de opzet is nog grotendeels hetzelfde zoals Iwan dat destijds bedacht.
Hoewel Iwan een erg sterke schaker is, is het hem nog nooit gelukt clubkampioen te worden. Menigmaal zat hij er dichtbij. Maar telkens strandde zijn pogingen vlak voor de eindstreep in de nacompetitie.

Iwan ontving uit handen van voorzitter Hans Kivits de zilveren dasspeld ontworpen door kunst- en zilversmid Antoinette van Geleuken uit Grathem. Op deze dasspeld zijn op zeer kunstige wijze de letters van S V L verwerkt.