Zilveren jubileum Arthur Hendrickx

Recordhouder van titels 25 jaar lid.
Tijdens de algemene ledenvergadering van schaakvereniging Leudal (SVL) werd Arthur Hendrickx gehuldigd vanwege zijn 25–jarig lidmaatschap. Hij ontving uit handen van voorzitter Hans Kivits de bijbehorende dasspeld.
De verdienste van Arthur zijn zo groot dat een opsomming ongetwijfeld altijd onvolledig zal zijn. Maar we doen hier een poging de meest belangrijke te noemen.
Arthur is de schaker met de meeste clubkampioenschappen op zijn naam. Maar liefst 8 keer wist hij deze titel bij SVL te veroveren. De eerste in 1994. De laatste titel dateert van 2010.
Daarnaast veroverde Arthur maar liefst 16 keer de JP-Trofee.
Arthur is bestuurslid van SVL sinds 1994 en bekleedt hier de functie van jeugdleider. Ook is hij al 17 jaar bestuurslid van de Limburgse schaakbond. Functies als jeugdleider en momenteel als penningmeester worden door hem met vol overgave vervuld.
Lesgeven aan de jeugd, op zondagochtend doet Arthur al zo’n 20 jaar onafgebroken. De oudste kinderen krijgen van hem de schaaktechnische lessen. Elke zondagochtend weer. Van 10 tot 11 uur in zalencentrum Aldenghoor.
Het was dan ook niet vreemd toen Arthur werd benoemd tot lid van verdienste van de Limburgse schaakbond. Ook in scheidsrechtersland is Arthur geen onbekende. Vanwege zijn grote kennis van de spelregels en zijn diploma’s op het gebied van schaaktechnische regelgeving wordt hij bij menig jeugdtoernooi gevraagd op te treden als wedstrijdleider.
Daarnaast is Arthur ook nog teamcaptain van het eerste team van SV Leudal. Het team dat vorig seizoen geschiedenis schreef door voor het eerst in de historie de titel te grijpen in de hoogste Limburgse klasse en zo promotie afdwong naar de landelijke 3e Klasse.
Maar het mooiste was toch wel zijn benoeming tot vrijwilliger van Nederland van het jaar 2010. Een onderscheiding die zonder meer recht doet aan het vele werk dat hij verzet. SVL voelt zich dan ook bijzonder vereert om zo’n duizendpoot als Arthur binnen haar vereniging te mogen hebben.