Titel blijft mogelijk voor Leudal

Overwinning op 2e team MSV-VSM

De schakers van Leudal hebben hun thuiswedstrijd tegen het tweede team van Maastricht met enig geluk met 4,5 – 3,5 gewonnen. Maastricht dat met slechts 7 spelers kwam opdagen werd vanaf het begin goed onder druk gezet. Jan Broekhuis had geen tegenstander en won reglementair zijn wedstrijd. Invaller Leon van Duren verslikte zich echter in zijn tegenstander en verloor jammerlijk. Maar daarna kwam Leudal pas goed los. Arthur Hendrickx overrompelde zijn tegenstander en had slechts 17 zetten nodig om de winst binnen te halen.

René Snoeck, al 3 punten uit 4 wedstrijden!

René Snoeck wist op tactische wijze zijn partij keurig in winst om te zetten. Zo werd het 3-1 voor Leudal. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen. Maar Maastricht kreeg een punt cadeau doordat Geert Gabriëls zijn tijd had opgebruikt. En dus verloor hij. Hierdoor werd het 3-2. Hans Kivits opende erg scherp en aanvallend en veroverde hiermee een kwaliteit. Daarvoor moest hij echter 2 pionnen inleveren. Gedurende de partij kwam daar nog een pion bij. Maar in het eindspel wist Hans zijn voorsprong op mooie tactische wijze uit te bouwen en uiteindelijk moest zijn tegenstander capituleren. Zo stond het 4-2. Jack Sonnemans had op een gegeven moment een kwaliteit meer maar hij stond zwaar onder druk. Uiteindelijk moest hij zijn dame offeren, en vluchtte in een eindspel van 2 torens tegen een dame. Daarop bood Jack remise aan wat zijn tegenstander verrassend aannam. Hierdoor werd het namelijk 4,5-2,5 wat tevens betekende dat Leudal de wedstrijd gewonnen had. Raoul Lemmen kon het toreneindspel met 2 pionnen minder niet meer houden en verloor. Gelukkig had dat geen consequenties voor de eindoverwinning. 4,5-3,5 voor Leudal. Door deze overwinning blijft de titel voor Leudal nog steeds haalbaar. De uitwedstrijd tegen Maastricht 1 zal het allesbeslissende duel worden in de promotieklasse zo lijkt het. Maar eerst krijgt Leudal nog thuis het sterke Hoensbroek op bezoek.

Uitslagen:
4.5-3.5…..SV Leudal – MSV-VSM 2
6.5-1.5…..MSV VSM – DJC 2
4.0-4.0…..Voerendaal 4 – DJZ
1.5-6.5…..Hoensbroek ME – Blerickse SV

Stand promotieklasse
1..4-8…..MSV-VSM
2..4-7…..SV Leudal
3..4-4…..DJC 2
4..4-4…..Hoensbroek ME
5..4-3…..Blerickse SV
6..4-3…..MSV-VSM 2
7..4-2…..Voerendaal 4
8..4-1…..DJZ

Leudal 2 ontsnapt aan nederlaag tegen Horst.

Het tweede team van Schaakvereniging Leudal wist tegen Horst te ontsnappen aan een nederlaag. Het werd 4-4 in Buggenum. Horst kwam sterk voor de dag en wist het Leudal moeilijk te maken. Door 2 vooruit gespeelde partijen begon de wedstrijd met een 1-1 stand. Good Old Huub Vossen bracht met een mooie overwinning Leudal aan de leiding. Zoon Har Vossen kon dit kunststukje niet herhalen. Hij verrekende zich waardoor hij juist zijn partij verloor en de stand 2-2 werd. Frist Smeets en Ashley Parren verloren waardoor Horst uitliep naar een 2-4 voorsprong. Iwan Sentjens bracht de spanning terug met zijn winst partij. Daarna waren alle ogen gericht op Remco Claessen. Hij stond 1 pionnetje voor. Dacht even aan remise, maar speelde toch maar door. En gelukkig maar. Want uiteindelijk wist Remco het eindspel op prachtige wijze in zijn voordeel te beslissen. Daarmee bracht hij de eindstand van 4-4 op het bord.

Uitslagen 2e Klaase A
4.0-4.0…..SV Leudal 2 – Horst
6.0-2.0…..Schaesberg – Reuver
4.0-4.0…..Tegelse SV – ‘t Pionneke 2
3.5-4.5…..Bergen – Venlo 3

Stand 2 klasse A:
1…4-8….Schaesberg
2…4-7….Venlo 3
3…4-5….’t Pionneke 2
4…4-4….SV Leudal 2
5…4-4….Tegelse SV
6…4-2….Reuver
7…4-1….Horst
8…4-1….Bergen

Leudal 3 zakt op ranglijst na thuisnederlaag.

Door een 1-3 nederlaag tegen laagvlieger Horst 2 heeft het derde team van Leudal de koppositie weer moeten afstaan. De eerste plaats is overgenomen door Ultimo Vero. Leudal 3 zakt naar de subtop. Door ziekte van Benjamin van der Laan werd als invaller jeugdlid Jorg Jansen opgeroepen. Hij wist zich kranig te weren maar moest zich uiteindelijk toch gewonnen geven. Ook Ben Kusters wist geen stand te houden en verloor zijn wedstrijd. Alleen Hans van der Vliet en Han Wismans hielden hun tegenstanders in bedwang en behaalden remise.

1.0-3.0…..SV Leudal 3 – Horst 2
4.0-0.0…..Ultimo Vero – DJC 7