5e Vriendschappelijk treffen met HSDV

Leudal sportief vernederd en afgedroogd.

Op maandag 21 oktober 2011 vond de voor het vijfde achtereenvolgende jaar een vriendschappelijke wedstrijd plaats tussen de Heldense Schaak- en Damvereniging en Schaakvereniging Leudal. Deze keer was de HSDV de gastheer.

Dit jaar deden 8 spelers van Leudal en 9 spelers van Helden e.o. mee. Er werden 6 partijen gespeeld van 10 minuten per speler per partij.

Om de uitslagen van het dammen en het schaken gelijkwaardig te houden kon men deze keer ook bij het schaken 2 punten scoren bij winst en 1 punt bij remise.
De tussenstand tot nu toe van alle vriendschappelijke wedstrijden was 2-2. Onze vrienden van Helden waren gemotiveerd om deze keer een voorsprong te nemen.
En dat lukte. En hoe.

In de eerste ronde bestond uit dammen, waarbij SV Leudal meteen flink klop kreeg. Met maar liefst 15-1 (alleen Han Wismans behaalde remise) werden de spelers van Leudal te kijk gezet. Afgedroogd. Vernederd.
Gelukkig bestond ronde 2 en 3 uit schaken. Daarmee zou de stand wel gelijk getrokken worden. Althans dat dachten we.
Echter de 2e ronde werd verloren met 9-7 en de 3e ronde zelfs met 12-4! Zelfs bij het schaken werd Leudal kinderijk eenvoudig opzij geschoven.
Daarna weerd 2 ronden dammen. Alsof de verndering nog niet compleet was, werd er door HSDV nog meer zout in de wonde gestrooid. Ronde 4 en 5 gingen ook naar onze Heldense vrienden en wel beide keren met 14-2. Alleen Arthur hendrickx en hans Kivits wisten een keertje met dammen te winnen.
De laatste ronde was weer schaken. En Leudal leek helemaal KO. Met een 8-8 uitslag werd de eindstand opgemaakt.

HSDV – SV Leudal 72-24

Schaken: HSDV – SVL 29-19
Dammen: HSDV – SVL 43-5

Hiermee neemt HSDV een voorsprong van 3-2. SV Leudal zal komend jaar uit een ander vaatje moeten tappen om HSDV te kunnen verslaan. Volgend jaar zal het treffen weer in Midden-Limburg plaatsvinden. En wie weet worden dan onze Noord-Limburgse vrienden op een nederlaag getracteerd.

Ondanks alle verloren wedstrijden was het een beregezellige avond waarbij vooral de onderlinge vriendschappelijke banden versterkt werden tussen deze 2 zusterverenigingen.