Leudal goed uit de startblokken

5-3 overwinning op De Juiste-Z

De schakers van SV Leudal zijn dit seizoen erg sterk uit de startblokken gekomen. Sinds jaren werd de eerste wedstrijd van het seizoen weer eens gewonnen. En wel tegen het sterke De Juiste-Z uit Noorbeek.

DJZ nam nog wel een voorspong nadat Arthur Hendrickx zijn partij verloor. Jack Sonnemans remiseerde waarna de teruggekeerde Raoul Lemmen met zijn winstpartij de stand weer in evenwicht bracht.
Oscar Freriks (vorig jaar topscoorder) ging door waarmee hij vorig seizoen was geeindigd. Namelijk met winnen! En zo nam SV Leudal brutaal de leiding. Geert Gabriels wist zijn tegenstander op de knieen te krijgen en vergrootte zodoende de voorspong. Hans Kivits stond minder, maar wist door een mooie combinatie eeuwigschaak af te dwingen en zodoende naar remise te ontsnappen. De stand werd hierdoor 2-4 in het voordeel van Leudal.
René Snoeck stond beter en bood slim remise aan. Zijn tegenstander kon dit onmogelijk weigeren en hierdoor wist René de wedstrijd voor Leudal al te beslissen. Dat later op de avond (!) Jan Broekhuis zijn stelling remise hield betekende een 3-5 eindstand.

Door deze overwinning begint Leudal erg goed aan de nieuwe competitie.
Uitslagen en stand promotieklasse:

3,0-5,0 De Juiste-Z – SV Leudal
2,5-5,5 MSV-VSM 2 – MSV-VSM
2,0-6,0 Voerendaal 4 – Hoensbroek ME
6,0-2,0 DJC 2 – Blerickse SV

1..1-2 6,0-2,0 Hoensbroek ME
…1-2 6,0-2,0 DJC 2
3..1-2 5,5-2,5 MSV-VSM
4..1-2 5,0-3,0 SV Leudal
5..1-0 3,0-5,0 De Juiste-Z
6..1-0 2,5-5,5 MSV-VSM 2
7..1-0 2,0-6,0 Blerickse SV
…1-0 2,0-6,0 Voerendaal 4

Leudal 2 startte met een nederlaag in en tegen Roermond. De schakers van het Pionneke 2 wonnen met 5-3.

Leudal 3 speelde eveneens een uitwedstrijd tegen Roermond en hielden Pionneke 4 knap op gelijkspel. 2-2.
Ben Kusters en Hans van der Vliet scoorden de punten voor Leudal.