Yulian de Ridder jeugdclubkampioen 2012-2013

33e jeugdtitel kwam toch nog als verrassing.

Het kwam toch nog als een verrassing voor Yulian. Immers, hij dacht naast de titel te grijpen omdat zijn concurrent Dimitri ten Have twee van de drie periodetitels in de wacht wist te slepen en hijzelf (Yulian) maar één.
Desondanks werd Yulian de Ridder de 33e jeugdclubkampioen omdat hij gedurende het seizoen de meeste punten had gescoord. En dat telt zwaarder dan het aantal periodekampioenschappen.

Yulian de Ridder treedt hiermee in de voetsporen van zijn oudere zus Naomi die de titel 3 seizoenen eerder wist te veroveren.
Nadat Yulian vorig seizoen net naast de titel greep, wist hij nu dan toch het clubkampioenschap voor zich op te eisen. De eerste periode wist Yulian met grote overtuiging te winnen. Met maar liefst 2 punten voorsprong werd hij periodekampioen. En hiermee legde Yulian de basis voor zijn titel. Want de overige twee periodes eindigde Yulian gelijk met Dimitri. Maar omdat Dimitri telkens meer punten met zwart had gescoord wist Dimitri zowel de tweede als de derde periode te winnen.

Na 3 keer een meisje als kampioen nu eindelijk dan weer de titel naar een jongen.

De nieuwe jeugdclubkampioen Yulian de Ridder.

Onder grote publieke belangstelling ontving Yulian tijdens de prijsuitreiking de kampioensbeker en tevens de wisseltrofee uit handen van voorzitter Hans Kivits.

De titel voor de beste runner up ging dit jaar naar (hoe kan het ook anders) Dimitri ten Have. Met een score van ruim 76% was hij (na Yulian) duidelijk de meest succesvolle competitiespeler bij de jeugd. Hij ontving dan ook terecht de Theo Daamen Trofee.