Familieschaak 2013. Geweldige ambiance

Jeugd en gasten genieten van een prachtige ochtend.

Het traditionele familieschaak van SV Leudal was een geweldige happening. Het aantal ouders en overige familieleden overtrof de verwachtingen. Er waren meer gasten dan eigen spelers.

Enorme drukte tijdens familieschaak 2013.

Nadat de gasten eerst bekend werden gemaakt met de schaakklok en voorzien van enkele nuttige tips betraden ze vastberaden de arena, om de jeugd van SV Leudal het zo moeilijk mogelijk te maken. En dat lukte.
Toch waren de eigen jeugdspelers erg sterk. De eerste ronde werd door de SV Leudal spelers met 12-5 gewonnen.
Maar daarna kwamen de ouders steeds beter in hun spel. De tweede ronde werd weliswaar ook gewonnen door de jeugd maar de stand was dit maal 10-7.

Er werd enorme strijd geleverd!

De derde ronde kwamen de ouders en overige gasten nog sterke voor de dag. Maar toch moesten ze ook dit keer het onderspit delven. Met 9,5 – 7,5 wonnen de jeugdspelers andermaal. Hiermee kwam de eindstand op 31,5 – 19,5.

Tussen de wedstrijden door konden er ook nog schaakboeken, schaakborden en schaakstukken gekocht worden op de 2e-hands schaakmarkt.

Op het einde waren er prijzen voor de broertjes Quint (5 jaar!) en Mats (7 jaar) uit Zuid-Holland (die als neefjes waren meegekomen) en voor Yulian de Ridder en Daan Kivits. Alle 4 de spelers hadden al hun 3 partijen gewonnen.
Een aanmoedigingsprijs was er voor dhr. R. Meuwissen die, volgens de jury, opmerkelijk goed schaak liet zien.

SV Leudal mag terugzien op een meer dan geslaagde ochtend. Uiteindelijk keerde iedereen tevreden huiswaarts.

Dat het niet altijd even gemakkelijk was getuige onderstaande foto waarbij dhr. Julicher al zijn grijze hersencellen aan het werk zet om zijn schaakprobleem op te lossen.

Tsja, schaken kan soms erg lastig zijn.