Vierde vriendschappelijke ontmoeting SV Leudal en HSDV

Helden verslaat Leudal met 37,5 – 34,5

Op dinsdagavond 23 oktober ontving SV Leudal de vrienden van de Heldense Schaak en Dam Vereniging (HSDV). Inmiddels vond al voor de 4de keer deze vriendschappelijke ontmoeting plaats. Er kwamen 10 gasten uit Helden inclusief de dubbelleden Gerard Eggebeen en Marcel Schuman. Aangezien SV Leudal meer spelers had werd besloten 2 spelers van SV Leudal (Henk van Meegen en Peter Sonnemans) toe te voegen aan het team van HSDV. Het doel was immers een vriendschappelijke ontmoeting waarin vooral het sportieve, sociale aspect voorop stond. Er werden 6 ronden gespeeld van elke 7 minuten per persoon per partij.
In totaal waren er 24 deelnemers.

Er werd gestart met dammen. Daarna volgde 2 ronden schaken. Zoals verwacht hebben de gasten van HSDV alle drie de damrondes gewonnen en was het SV Leudal die de drie schaakrondes winnend wist af te sluiten. Het bleef de gehele avond spannend wie de eindoverwinning zou opeisen en de laatste ronde schaken moest dan ook de beslissing brengen. Het was HSDV dat op een gegeven moment 35½ punt had met nog enkele partijen waar nog geen beslissing was gevallen. Het beslissende punt kwam van het bord van Luuk Janssen die voor HSDV een punt binnenhaalde waardoor HSDV niet meer te achterhalen was. De eindstand werd uiteindelijk HSDV met 37½ punten en SV Leudal met 34½ punten.

In de tussenstand is het na vier ontmoetingen weer helemaal gelijk: SV Leudal – HSDV: 2-2

In totaal werden er 72 wedstrijden gespeeld.
De einduitslag:
Schaken:..S.V. Leudal – HSDV 22 – 14
Dammen:..S.V. Leudal – HSDV 12½ – 25½
Totaal:……S.V. Leudal – HSDV 34½ – 37½

Topscorer was Jan Broekhuis namens SV Leudal met 5½ punten uit 6 wedstrijden.
Daarna volgde Jack Sonnemans en Arthur Hendrickx, allen van SV Leudal met ieder 5 punt en Jack Duijf met 4½ punt. Daarna kwam een groep van 3 spelers met 4 punten uit 6.

Er zijn prijzen uitgedeeld aan onze gasten te weten Gerrit Kessels en Hans Leenders. Een leuk spel waarmee je kunt schaken en dammen.

De ontmoeting werd als erg prettig en onderhoudend ervaren. Er werd sportief gespeeld in een vriendschappelijke sfeer. Er werd afscheid genomen met de woorden: tot volgend jaar!
De ontmoeting is inmiddels uitgegroeid naar een jaarlijkse traditie.