Leudal vindt weg naar boven terug

Ruime overwinning op Roermond.

In de 3e ronde van de LiSB-competitie heeft Leudal met ruime cijfers gewonnen van het 2e team van Pionneke. 2.5 – 5.5
Na het gelijke spel in de 2e ronde klimt Leudal door deze overwinning naar de middenmoot.
Leudal startte in Roermond niet goed. Het was Arthur Hendrickx die vrij snel verloor. Gelukkig zag Leon van Duren met een prachtige koningsaanval zijn strijdlust beloond. Zijn tegenstander Jo Schreinemacher kreeg geen schijn van kans tegen het aanvalsgeweld van Leon. Leon bracht Leudal weer langszij. 1-1.

Leon van Duren zag gedurfd aanvalsspel beloond.

Oscar Freriks speelde gelijk, waarna Martijn Vossen met zijn winst Leudal op voorspong bracht. 1.5 – 2.5
Hans Kivits had zijn tegenstander, Gerrit de Wit, vastgezet en trok langzaam maar zeker de strop aan. De winst was verdiend. En Leudal liep uit naar een 1.5 – 3.5 voorsprong. De wedstrijd was allerminst beslist. Doordat Jack Sonnemans verloor werd het 2.5 – 3.5
Gelukkig wist Jan Broekhuis door zijn overwinning de winst veilig te stellen. René Snoeck bracht met een keurige overwinning de eindstand op 2.5 -5.5
Door deze overwinning klimt Leudal naar een gedeelde 4e plaats.

Het 2e team speelde een uitwedstrijd tegen Tegelen 2 Een zware tegesntander. Ze verloren dan ook terecht met 5.5 – 2.5. Door deze nederlaag zakt Leudal2 naar de onderste regionen van de de 1e klasse. Het zal alle zeilen moeten bijzetten om klassebehoud te kunnen bewerkstelligen.

Het 3e team wist uit tegen Venlo4 een ruime overwinning te boeken. Winst was er voor Han Wismans, Peter Steuten en Benjamin van der Laan. Alleen Hans van der Vliet verloor. Door deze 1-3 overwinning staat Leudal3 op een mooie 2e plaats in de 3e klasse.