Leudal verliest in Noorbeek tegen DJZ met 5-3

Leudal 2 nog volop in de race voor de titel in 1A.

In de 5e ronde van de LiSB heeft Leudal met 5-3 verloren in Noorbeek van DJZ. Helaas moest Leudal noodgedwongen aantreden met 7 spelers. Eerste bordspeler Geert Gabriëls had zich kort tevoren verwond en moest helaas afzeggen. Tijd om een vervanger te regelen was er helaas niet. Hierdoor startte Leudal met een 1-0 achterstand.
Invalster Judith Hendrix en Arthur Hendrickx verloren hun partij waardoor Leudal al snel tegen een 3-0 achterstand aankeek. En nadat Jack Sonnemans remise speelde was na de nederlaag van Hans Kivits de overwinning van DJZ al een feit. 4,5-0,5
Leudal leek met een monsterscore te worden afgedroogd. Maar gelukkig kon Raoul Lemmen zijn aanval met een mooie mat besluiten en wist vervolgens ook Jan Broekhuis de partij in zijn voordeel te beslissen. Hierdoor werd het toch nog 4,5-2,5
René Snoeck tenslotte bepaalde de eindstand met zijn remise op 5-3.

Het 2e team van Leudal verraste het jeugdige Ultmo Vero in Echt. De koploper van de 1e klasse A werd door Leudal verslagen. Mede door een mooie overwinning van topscoorer Remco Claessen (hij heeft een 100% score van 5 uit 5 achter zijn naam staan) blijft Leudal nog steeds meedoen om de titel.

Topscoorer Remco Claessen: 5 uit 5!

Marcel Schuman opende de score met een remmise. Daarna verloren achtereenvolgens zoon Martijn en vader Har Vossen. Remco Claessen, Iwan Sentjens en Henk van Meegen keerde de wedstrijd met hun overwinningen. Van een 2,5-0,5 achterstand naar een 2,5-3,5 voorsprong. Oscar Freriks speelde remise waarna Peter Metsemakers (ook met een remise) de overwinning veiligstelde. Door deze overwinning klimt Leudal naar een 3e plaats. Volgende wedstrijd is tegen medekoploper Blerick. Leudal 2 doet dus nog volop mee voor de prijzen.

Het 3e team kon tegen Ultimo Vero 2 helaas geen stunt uithalen. Ze verloren met 3-1. Remises waren er voor Leon van Duren en Han Wismans terwijl Hans van der Vliet en Frist Smeets verloren.