ERE-LID GIEL KORSTEN OVERLEDEN

Oud-penningmeester werd 66 jaar oud.

Oud-penningmeester en ere-lid Giel Korsten is in de nacht van vrijdag 18 op zaterdag 19 november overleden. Hij werd 66 jaar oud.

Toen schaakvereniging Leudal werd opgericht in 1976 werd er gezocht naar een penningmeester.
En wie kon je dan beter hebben dan iemand die werkzaam was bij de gemeente op de afdeling financiën. Dus werd Giel gevraagd en hoewel hij duidelijk aangaf niet veel met schaken te maken te hebben was hij toch bereid het penningmeesterschap op zich te nemen.
En zo vervulde Giel 13 jaar lang van 1976 tot en met 1989 het penningmeesterschap bij SV Leudal. Giel was een fijn mens om mee samen te werken. Zijn gevoel voor humor, zijn geweldige manier van spreken. Vele hebben er van mogen meegenieten. De financiën werden zo goed beheerd dat het de schaakclub op enig moment zelfs zo goed ging dat door sommigen wel eens gekscherend gesproken werd van beleggingsclub SV Leudal.
In 1989 trad hij af als bestuurslid en werd toen prompt tijdens die bewuste algemene ledenvergadering tot ere-lid benoemd. Giel doneerde de wisselbeker voor de keizercompetitie. En zo werd de Giel-Korsten-Trofee geboren.
En het was juist de opvolger van Giel, die plaats nam in het bestuur, die de eer te beurt viel om voor de eerste maal deze wisselbeker te mogen winnen. Huidig voorzitter Hans Kivits.

Giel diende als gemeentesecretaris vele jaren in de gemeente Haelen. Hij werkte onder meer met oud-burgemeester Jos Heijmans van Haelen, die nu burgemeester is van Weert. Giel begon zijn ambtelijke loopbaan in Kessel. Daarna kwam hij in dienst van de gemeente Haelen waar hij 38 jaar werkzaam bleef.
Hij werkte zich op tot hoofd van de afdeling Financiën.
En natuurlijk profiteerde SV Leudal ook van Giel als geweldig contactpersoon en ingang bij de gemeente. Giel wist immers ons perfect de weg te wijzen als we bij de gemeente moesten zijn voor vragen over vergunningen, subsidie en dergelijke.
In 1992 werd Giel gemeentesecretaris. Dat bleef hij tot 1 januari 2003.

Hoewel Giel zelf niet schaakte bleef hij wel verbonden met de schaakclub. Helaas heeft Giel maar 66 jaar mogen worden. Veel te jong voor menselijke maatstaven.

Wij wensen Nellie, kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe met dit grote verlies en immense verdriet.