Leudal bedwingt titelfavoriet

Leudal krijgt te weinig met 4-4 tegen Brunssum.

Leudal is erg sterk begonnen aan de competitie. In en tegen Brunssum speelde Leudal knap gelijk. En daarmee deden ze zichzelf nog tekort ook. Want Leudal had alle kansen om de wedstrijd in haar voordeel te beslissen.
Jack Sonnemans maakte een snelle remise waarna Arthur Hendrickx met een mooie overwinning Leudal op voorsprong bracht. Hans Kivits liep vanaf de opening achter de feiten aan en verloor kansloos. Maar Geert Gabriëls wist met een keurige winstpartij de stand weer gelijk te trekken. Nieuwkomer René Snoeck wist zijn stelling niet te houden en verloor. Ruud van Meegen verraste op het eerste bord Gaston Dörenberg en bracht Leudal weer op voorsprong. 3,5 -2,5. Raoul Lemmen stond op dat moment op winst maar was in grote tijdnood. In de beslissende fase miste Raoul helaas de winnende voortzetting en verloor alsnog de partij. Hierdoor kwam Brunssum onverdiend op een 3,5 – 3,5. Gelukkig wist Jan Broekhuis zijn partij remise te houden waardoor Leudal toch nog met een matchpunt huiswaarts keerde. Een mooi start in de promotieklasse waarin dit jaar de nummers 1 en 2 zullen promoveren.

Uitslagen promotieklasse:
Brunssum – S.V. Leudal 4 – 4
Voerendaal 3 – DJC 2 6,5 – 1,5
MSV-VSM – Heerlense SV 6 – 2
Pionneke 2 – De Juiste -Z- 3 – 5

Stand promotieklasse:
1. 2 6,5 – 1,5 Voerendaal 3
2. 2 6,0 – 2,0 MSV-VSM
3. 2 5,0 – 3,0 De Juiste -Z-
4. 1 4,0 – 4,0 SV Leudal
5. 1 4,0 – 4,0 Brunssum
6. 0 3,0 – 5,0 Pionneke 2
7. 0 2,0 – 6,0 Heerlense SV
8. 0 1,5 – 6,5 DJC 2

Leudal 2 wist verrassend gastgever Venlo 3 met grote cijfers te verslaan. Met maar liefst 6-2 werd Venlo opzij geschoven door de gemotiveerde Leudalspelers. Vooral de jeugd deed het goed. Overwinningen waren er voor Judith van Meegen, Remco Claessen, Martijn Vossen en Peter Metsemakers. Har Vossen, Marcel Schuman, Oscar Freriks en Henk van Meegen speelden remise. Leudal 2 neemt nu brutaal de leiding in de 1e klasse A.

Leudal 3 tenslotte wist met 4-0 Venlo 4 op te rollen.
Han Wismans, Leon van Duren, Frits Smeets en Hans van der Vliet wisten alle 4 te winnen. Leudal 3 staat fier bovenaan in de 3e klasse A.