Coen Oosse wint Nieuwjaarsschaak

Overtuigende zege in finalepoule.

Op het onlangs gehouden nieuwjaarsschaak heeft Coen Oosse titelverdediger Arthur Hendrickx van de troon gestoten. In een druk bezet toernooi wist Coen alle wedstrijden te winnen. Alleen in de voorronde moest hij een halfje afstaan aan Hans Kivits.
Raoul Lemmen wist ook onze regerende clubkampioen Arthur Hendrickx te verslaan en werd hierdoor knap 2e. Arthur Hendrickx moest met een 3e plaats tevreden zijn.

De 24 deelnemers werden na loting ingedeeld in 6 groepen. De winnaars van elke groep kwamen daarna bij elkaar in de finale groep. De nummers 2 van elke groep in groep 2 enzovoorts.

Voor de finale groep plaatsten zich zoals verwacht Arthur Hendrickx, Coen Oosse en Raoul Lemmen. Verrassend en tevens hoopvol was het te mogen zien dat ook enkele jeugdspelers zich wisten te plaatsen voor de finalegroep. Dit waren Oscar Freriks, Ruud van Meegen en Benjamin van der Laan.
Hoewel ze in de finalegroep streden voor wat ze waard waren konden ze dit keer (nog) niet de gevestigde orde beentje lichten. Maar het beloofd wel iets voor de nabije toekomst. Coen en Arthur zijn gewaarschuwd. De nieuwe lichting klopt aan de deur!

Na een avond gezellig schaken en enkele onregelmatige zetten en tijdsoverschrijdingen kon om ca 22.30 uur de eindstand opgemaakt worden.
1. Coen Oosse
22.Hans van der Vliet
23.Chan Benchaem
24.Diana Maas

Alle deelnemers mochten daarna een prijsje uitzoeken.
SV Leudal mag terugzien op een geslaagde schaakavond.