Verlies tegen Voerendaal werpt Leudal terug op ranglijst

Leudal kan hoge klassering niet waar maken.

Leudal heeft de thuiswedstrijd tegen Voerendaal 3 met ruime cijfers verloren. Het werd 2,5 – 5,5 voor de sterk spelende gasten.
Arthur Hendrickx offerde een stuk tegen 3 pionnen. Deze pionnen moest hij echter prijsgeven waarna Arthur in een toreneindspel kwam met 2 pionnen minder. Dit kon hij niet houden en verloor. Jack Sonnemans kwam goed uit de opening maar gaf in een paar zetten al het voordeel weg en ook de partij. Martijn Vossen kon zijn 40 zetten niet binnen de 2 uur volmaken waardoor ook hij zijn partij verloor. Leudal stond hierdoor al snel op een 0 – 3 achterstand. Toch leek het even alsof Leudal terug zou komen in de wedstrijd. Jan Broekhuis speelde remise. Hans Kivits zag zijn agressieve spel beloond. Hij offerde 2 pionnen in de opening en kreeg hier erg veel aanval voor terug. Net voor de tijdcontrole leek het even alsof Hans in een matnet terecht kwam, maar door secuur spel wist Hans dit te omzeilen en de partij in zijn voordeel te beslissen. Coen Oosse behaalde met een iets mindere stelling knap remise. Hierdoor kwam Leudal terug tot 2 – 4.
Maar toen Raoul Lemmen zijn partij verloor was het uit voor Leudal. Ruud van Meegen wist zijn partij uiteindelijk netjes remise te houden. Eindstand: 2,5 – 5,5.
Door deze nederlaag zakt Leudal op de ranglijst naar een 5e plaats. Slechts 2 punten verwijderd van de koppositie. Maar ook de afstand tot de laatste plaats is maar 2 punten. Het is dus ongekend spannend in de promotieklasse.

Team 2 van Leudal verloor de zware wedstrijd tegen titelkandidaat t Pionneke 2 met erg ruime cijfers. Het werd maar liefst een 2 – 6 nederlaag. Alleen Judith van Meegen en Peter Metsemakers wisten te winnen.

Het 3e team had de loodzware wedstrijd tegen koploper EWS uit Weert op de agenda staan. Het team van Weert kwam echter met slechts 1 speler opdagen. Hierdoor wonnen Han Wismans, Frits Smeets en Hans van der Vliet automatisch hun wedstrijd. Alleen Leon van Duren speelde zijn wedstrijd en behaalde remise. Hierdoor won Leudal met 3,5 – 0,5 en steeg naar een hoge notering op de ranglijst.