Leudal wint belangrijke uitwedstrijd tegen Hoensbroek

Gedeelde 1e plaats in promotieklasse!

Het 1e team van SV Leudal heeft met 4,5-3,5 gewonnen van Hoensbroek.
Arthur Hendrickx bereikte als eerste remise in een eindspel met een stuk tegen drie pionnen. Later bleek dat de tegenstander van Arthur een stuk had (terug) kunnen winnen. De spelers zelf zagen het niet, omstanders wel. Vlak na de remise bood de tegenstander van Martijn Vossen remise aan, wat Martijn aannam. Vervolgens wist Jan Broekhuis te winnen waardoor Leudal op een 2 – 1 voorsprong kwam. Hoensbroek kwam echter snel langszij nadat Raoul Lemmen een wanhoopspoging om te winnen jammerlijk zag mislukken. Jack Sonnemans kwam in een pionneneindspel terecht waar hij waarschijnlijk ergens gewonnen stond maar uiteindelijk promoveerden aan beide kanten een pion. Hierdoor eindigde de partij in remise. Geert GabriĆ«ls kwam net als zijn tegenstander in tijdnood,(nog 2 minuten op de klok) maar Geert vond de juiste zetten en kon zijn tegenstander matzetten. Hierdoor kwam Leudal dus weer op voorsprong.
Oscar Freriks die inviel voor de afwezige Hans Kivits kwam al redelijk vroeg een pion voor. Deze pluspion moest hij later echter weer prijsgeven. De wedstrijd eindigde in remise. De stand werd zo 4 – 3 voor Leudal en toen waren alle ogen op Ruud van Meegen gericht. Hij wist in tijdnood een loper tegen een pion te winnen, maar zijn tegenstander dreigde steeds met eeuwig schaak en om klokslag 18.00 uur werd er tot remise besloten waardoor het eindresultaat een 3,5-4,5 overwinning voor Leudal werd.
Doordat koploper DJC verloor staat Leudal nu samen met Venlo 2 en DJC2 op een gedeelde 1e plaats. Een unicum in de historie van Leudal. Maar niet te vroeg juichen, want de verschillen in de promotieklasse zijn erg klein.

Team 2 van Leudal verloor de uitwedstrijd met 5,5-2,5 tegen kampioenskandidaat Blerick.

Het 3e team verloor nipt met 2,5-1,5 van MSV-VSM-4.
Hans van der Vliet won na 1,5 uur het eerste punt tegen Dien Slangen op het 4e bord. Na 3 uur spelen kwam Leudal 3 door verliespartijen van Peter Steuten (2e bord tegen Andre Koehorst) en Frits Smeets (3e bord tegen Patrick Geene) met 2-1 achter. Han Wismans kon zijn partij niet winnen tegen Joost de Bruijn. Eindstand 2,5 – 1,5