Leudal start met nederlaag tegen Geleen

Vertoonde spel geeft goede hoop voor competitie.

Leudal heeft de eerste wedstrijd in de promotieklasse van het seizoen verloren met 5,5 – 2,5. Tegen het sterrenteam van Geleen was er voor Leudal geen eer te behalen. Leudal startte met een 1,5 -0,5 achterstand. Dit was het resultaat van twee vooruit gespeelde wedstrijden van Arthur Hendrickx (verlies) en Coen Oosse (remise).
In Geleen moesten de overige 6 wedstrijden worden gespeeld. Het vertoonde spel van alle wedstrijden geeft hoop voor de toekomst. Immers lange tijd ging de strijd gelijk op. Op een aantal borden stonden de spelers van Leudal zelfs ietsjes beter. Maar in de slotfase gingen veel partijen verloren. Raoul Lemmen, Hans Kivits en Jan Broekhuis verloren. Geert Gabriƫls en Ruud van Meegen behaalden remise. Jack Sonnemans wist als enige de volle winst binnen te slepen.

Verliezen van een team waarin onder andere Jac Renet, Leo Armino en Karl Schubert spelen is geen schande. Desondanks speelde Leudal een verdienstelijke wedstrijd. De overige teams in de promotieklasse zijn aan elkaar gewaagd.

Het tweede team van Leudal wist een verrassende overwinning te boeken op Geleen 2. In een erg spannende wedstrijd wist uiteindelijk Leudal met 4,5 – 3,5 te winnen. Leudal startte met een 1 – 0 voorsprong omdat de tegenstander van Judith Hendrix niet kwam opdagen. En nadat Peter Metsemakers, Henk van Meegen en Martijn Vossen remise speelden, maakte Huub Vossen in een remise staand eindspel een fout waardoor hij jammerlijk verloor. Hierdoor stond de stand gelijk 2,5 – 2,5.
En nadat Naomi de Ridder ook verloor, kon kersverse teamcaptain Iwan Sentjens met een mooie overwinning de stand weer gelijk trekken.
Oscar Freriks was in een moeilijk eindspel beland met 2 pionnen en een paard tegen 1 pion en een paard.
Op voortreffelijke wijze wist hij de partij tot winst te brengen en hiermee de eindoverwinning voor Leudal veilig te stellen.

Leudal 3 tenslotte speelde erg verrassend gelijk tegen het sterke Weert. In Weert werd het 2 – 2.
Hans van der Vliet verloor waarna Han Wismans knap de stand gelijk trok. Remco Claessen speelde goed, maar kwam door een klein foutje in een eindspel met een paard tegen 3 pionnen terecht en verloor.
Leon van Duren bracht de eindstand op 2-2 doordat zijn tegenstander tot zijn eigen verbazing een toren offerde zonder compensatie.