Midden-Limburgse kampioenschappen schaken een groot succes

Maar liefst 28 deelnemers!

Op zondag 15 november werd in Haelen het Midden-Limburgs kampioenschap schaken georganiseerd door Schaakvereniging Leudal.
Het aantal deelnemers was ongekend hoog. Maar liefst 28 schakers streden om de felbegeerde titels in de diverse leeftijdscategoriëen.

De A/B en de C categorie speelden bij elkaar in 1 competitie.
In de leeftijdscategorie A/B werd Remco Claessen verrassend 1e. Hij wist Judith Hendrix in een rechtstreeks duel te verslaan. Hierdoor bleef hij Judith een half puntje voor in de einstand. Judith werd wel kampioen bij de meisjes. Jeroen Timmermans werd verrassend 3e.
In de C-categorie speelde Naomi de Ridder mee. Ze is net Nederlands kampioene rapidschaken geworden. En dat ze daar goed in is bewees ze andermaal tijdens de Midden-Limburgse kampioenschappen. Ze werd overtuigend 1e met 6,5 punten uit 7 wedstrijden. Zelfs Remco Claessen wist ze te verslaan en ook Judith Hendrix kwam niet verder dan remise. 2e In de C-categorie en kampioen bij de jongens werd Damian Broens. Wing Kee Yiek werd knap 3e.
Eindstand categorie A/B/C:

1..Naomi de Ridder (C)…….6.5
2..Remco Claessen (B)……..6.0
3..Judith Hendrix (A)……….5.5
4..Damian Broens C)……….4.0
…Wing Kee Yiek (C)………4.0
…Jeroen Timmermans (A)…4.0
…Lisan Thommassen C).….4.0
8..Rick Thommassen (B)…..3.5
9..Tom Meeuwissen C)….…3.0
…Ruben Damen C)………..3.0
…Thijs Kivits (B)………….3.0
…Sebastiaan Hamminga (C).3.0
13.Roy van Oeteren (C)…….2.5
14.Erik van Lune (C)………..2.0
15.Aron van der Broek (C)…1.0

De D E/F en G/H categorie speelden ook bij elkaar in 1 competitie. Bij de D-categorie werd Ashley Parren heel knap 1e met 10,5 punt uit 11 wedstrijden. 2e En kampioen bij de jongens werd Luc Sol. Kevin Buijsers werd in de D-categorie 3e.
In de F-categorie werd Yulian de Ridder kampioen, terwijl de G/H categorie een prooi werd voor de sterk spelende Casper Kunowski. Brian Buijsers werd hier 2e.
Eindstand categorie D/F/G/H

1..Ashley Parren (D)……..10.5