Team 2 kampioen in 2e klasse

2e Titel in 3 jaar tijd.

Team 2 had als opdracht handhaven in de 2e klasse. Immers het team speelde 2 jaar geleden nog in de 3e klasse. De start was echter veelbelovend. En na een aantal ronden bleek het kampioenschap te gaan tussen Leudal en Bergen. Beide teams gaven elkaar niets toe. En tot de laatste ronde stonden beide teams gezamenlijk aan kop. Leudal had echter meer bordpunten (een beter doelsaldo dus). Winnen in de laatste ronde zou het kampioenschap betekenen.
Reuver was echter geen gemakkelijke tegenstander. Oscar Freriks opende de score met een fraaie overwinning. En nadat ook Han Wismans en Huub Vossen hun tegenstander op de knieĆ«n dwongen stond het al 3-0 voor Leudal. Bergen stond in hun wedstrijd tegen Maastricht met 2,5 – 1,5 voor en kon dus ook nog winnen. Maar vanwege het doelsaldo had Leudal nu aan de kleinst mogelijke overwinning al voldoende. Het was Wouter Smeets die gewacht had op de overwinning van Huub Vossen alvorens het remiseaanbod van zijn tegenstander aan te nemen. Hierdoor werd het 3,5-0,5 voor Leudal en was het kampioenschap een feit. Louis Hijweegen verloor maar dat werd op een fraaie wijze gecompenseerd door de mooie overwinning van Amanda Hijweegen. Eindstand 4,5 – 1,5 voor Leudal. Bergen kwam niet verder dan 3-3 tegen Maastricht. Hierdoor werd Leudal niet alleen kampioen op basis van bordpunten maar ook op matchpunten. Kampioen en dus promotie naar de 1e klasse.

V.l.n.r.: Huub Vossen, Han Wismans, Oscar Freriks, Amanda Hijweegen, Louis Hijweegen en Wouter Smeets. foto: P. Metsemakers