Alle teams van Leudal KAMPIOEN

Unieke prestatie in schaakhistorie Leudal.

Het onmogelijke werd mogelijk. Alle 3 de teams van Leudal zijn kampioen geworden. Een werkelijk unieke prestatie. Nog nooit vertoond in de schaakhistorie van Leudal, en zelfs in het Limburgse is dit een zeer zeldzame vertoning.
Alle 3 de teams van Leudal werden op eigen kracht, en ook geheel terecht, kampioen in hun klasse. En daar was werkelijk niets op af te dingen.
Tijdens de slotronde wist Leudal 1 concurrent Blerick met 5 – 3 terug te wijzen. Door dit kampioenschap in de 1e klasse keert Leudal weer terug op het allerhoogste provinciale platform. De promotieklasse.
Het tweede team wist het sterke Reuver met maar liefst 4,5 – 1,5 klop te geven. Een uitstekende prestatie van dit team, dat als doel had handhaven in de 2e klasse. Volgend jaar dus 1e klasse. Proficiat.
Het derde team werd echter de grootste verrassing van dit seizoen. Niemand maar dan ook niemand had vooraf ook maar durven dromen van een mogelijk kampioenschap. Door de absolute titelkandidaat Postertoren in de laatste ronde keurig op een gelijkspel te houden wisten de Leudal-spelers hun voorsprong van 1 matchpunt vast te houden en hierdoor kampioen te worden in de 3e klasse. En dus promotie naar de 2e klasse.
Deze prestatie is uniek in de clubhistorie van Leudal en zal waarschijnlijk ook niet meer geƫvenaard worden. Een prestatie waar Leudal bijzonder trots op mag zijn.
Na het puike PJKL van december vorig jaar is dit andermaal een bijzonder hoogtepunt in de (Limburgse) schaaksport.

Alle kampioenen van Leudal tezamen. Foto: Peter Metsemakers, Neer