Leudal laat koploper ontsnappen

2e en 3e team fier aan de leiding.

S.V. Leudal heeft in de topper tegen koploper ’t Pionneke uit Roermond, dat voor deze gelegenheid een extra sterk team op de been had gebracht, de winst laten glippen. Uiteindelijk werd het 4 – 4. Maar voor Leudal had er meer in gezeten. Het was Leon van Duren die startte met een nederlaag. Daarna speelden zowel Iwan Sentjens als Peter Metsemakers remise. Maar nadat zowel Arthur Hendrickx als ook Raoul Lemmen wonnen ging Leudal met 3 – 2 aan de leiding. Pralahda Belle verloor waardoor Pionneke langszij kwam: 3 – 3. Joost Schreurs wist zijn partij in een eindspel met paard tegen loper prachtig te winnen waardoor Leudal met 4 – 3 voor kwam. Alle ogen waren toen gericht op Hans Kivits. In een waanzinnige partij die vanaf de 2e zet vol vuurwerk zat wist Hans constant het initiatief te houden. Het leek erop dat hij de partij zou winnen. In de complexe stelling met zeer veel varianten had Hans verschillende keren de winst voor het grijpen. Maar telkens lukte het hem niet de beslissende zet te vinden. Op het einde miste Hans nog enkele keren de winnende voortzetting. Zijn tegenstander wist hierdoor zelf een matnet te bouwen waardoor Hans na ruim 5,5 uur spelen alsnog het hoofd moest buigen. Eindstand 4 -4
Door dit gelijkspel staat Leudal nog steeds op de 2e plaats met 1 matchpunt minder dan ’t Pionneke. Maar de volgende ronde is ’t Pionneke vrij en dan kan Leudal voorbij steken indien er gewonnen word van Schaesberg.
Stand 1e Klasse B
1.Pionneke 2……5 – 8
2.Leudal…………4 – 7
3.Blerick………..4 – 6
4.GESS 2……….5 – 4
5.Schaesberg 2..4 – 4
6.Arx…………….4 – 1
7.HSDV………….4 – 0

SVL2 NEEMT DE LEIDING IN DE 2e KLASSE
Door een keurige overwinning op Maastricht met 4 – 2 en door het gelijke spel van koploper Bergen gaat Leudal 2 aan de leiding. Han Wismans opende de score, waarna Martijn Vossen gelijk speelde. Oscar Freriks moest helaas het hoofd buigen en verloor. Maar door overwinningen van Amanda Hijweegen en Wouter Smeets was de overwinning al een feit. Huub Vossen uiteindleijk bepaalde door zijn gelijke spel de eindstand op 4 – 2 voor Leudal.
Door deze overwinning staat Leudal gedeeld eerste. Volgende wedstrijd is de absolute topper. Dan speelt Leudal tegen Bergen.
Stand 2e Klasse B.
1.Leudal 2……….5 – 9
2.Bergen………..5 – 9
3.Tegelen……….5 – 7
4.Reuver………..5 – 5
5.Venlo.3………..5 – 3
6.’t Pionneke 3….5 – 3
7.MSV-VSM 3……5 – 2
8.Geleen 3………5 – 2

SVL3 KOPLOPER 2e KLASSE
Het derde team van Leudal verraste andermaal vriend en vijand door de vierde overwinning op rij te boeken. Hierdoor staat Leudal alleen aan de leiding in de 3e klasse. Een kampioenschap hoort serieus tot de mogelijkheden. Maar dan moet er nog minstens 1 keer gewonnen worden. In de thuiswedstrijd tegen Maastricht wisten de Leudalspelers met 2,5 – 1,5 te winnen. De overwinning was ietwat gelukkig omdat hans van der Vliet in zijn partij volledig verloren stond. Hans stond een paar stukken achter, maar toen gaf zijn tegenstander haar dame weg. De kansen keerde en Hans wist te winnen. Henk van Meegen verloor maar doordat Leo Arts wist te winnen stond Leudal met 2 – 1 voor. De jeugdige Ruud van Meegen hield zijn partij keurig remise waardoor Leudal de overwinning kon vieren.
Stand 3e Klasse B.
1.Leudal 3……….4 – 8