C-team LIMBURGS KAMPIOEN !!!

Jeugdteam SV Leudal houdt Maastricht en Roermond achter zich.

Op zondag 20 januari is in Maastricht het Limburgs kampioenschap 2007-2008 gehouden voor jeugdteams in de C-categorie (geboren in/na 1994 en 1995). Er is deelgenomen door 5 viertallen, echter maar van 3 clubs: 1x ’t Pionneke, 2x SV Leudal en 2x MSV-VSM. Met een speeltijd van 30 min p.p.p.p. konden 5 ronden gespeeld worden zodat elk team tegen alle andere moest aantreden. Verheugend was dat het inlijven van jeugdspelers van andere clubs, die geen viertal op de been konden brengen, nu goed ingang begint te vinden. De meeste toppers uit de C en D klasse waren aanwezig!

De favorieten waren SV Leudal 1 en MSV-VSM 1. Hun onderlinge wedstrijd kwam in de laatste ronde. Tot die ronde morste Leudal geen enkel bordpunt en MSV-VSM één bordpunt. In de onderlinge ontmoeting moest MSV-VSM dus winnen om de titel alsnog te pakken.

Tim Yue begon echter onfortuinlijk door van Willem Suilen te verliezen als gevolg van een theoriefout in de opening. Korte tijd later had evenwel Paul Bokern materieel voordeel tegen Ruud van Meegen, stond Alexander Chan gunstig tegen Jan Cox en had Peter Bokern flink voordeel tegen Naomi de Ridder. Maar gewonnen stellingen omzetten in winst is een kunst, die de Maastrichtenaren niet in de vingers hadden. Ruud en Jan goochelden hun achterstand om in een voorsprong en daarmee in winst, terwijl Naomi een remise wegsleepte voor de poorten van de hel.

Kortom, SV Leudal 1 is de onbetwiste kampioen van de C-jeugdteams in 2007-2008. In 4 wedstrijden verloren zij slechts een half bordpunt! Wij wensen hen alle succes op het Nederlands Kampioenschap!

Van de overige teams kan gezegd worden dat zij nuttige wedstrijdervaring hebben opgedaan.

De eindstand is:
Wedstrijdpunten Bordpunten