Leudal verplettert Arx met 6 – 2

Alle teams in kop van ranglijst.

In Arcen wisten de schakers van S.V. Leudal afgelopen zondag het lastige Arx met maar liefst 6-2 te verslaan. Na 2 uur spelen stond Arthur Hendrickx verloren. Maar hij wist zijn toreneindspel met 3 pionnen minder op miraculeuze wijze alsnog te winnen. Hierdoor kwam Leudal op een 1–0 voorsprong. Hans Kivits wist zijn partij in slechts 17 zetten in zijn voordeel te beslissen. Met een ondekbaar mat zorgde hij voor de 2–0. Een kwartier later zorgden Martijn Vossen en Raoul Lemmen voor een 4–0 voorsprong. Het beloofde een mooie middag te worden. Joost Schreurs kwam zoveel materiaal voor te staan dat zijn tegenstander opgaf. En toen Leon van Duren zijn partij ook in zijn voordeel besliste liep Leudal zelfs uit naar een 6–0 voorsprong. Ongelooflijk. Prahlada Belle kon tegen Jacques Beeker echter zijn goede stelling niet verzilveren. Dat Jacques 200 punten sterker is op de ranglijst van schakers moest Prahlada in het eindspel pijnlijk ervaren. Jacques won dan ook het eindspel vrij eenvoudig. Peter Metsemakers tenslotte kon zijn slechte reeks van dit seizoen maar niet doorbreken. Ook hij verloor waardoor de eindstand van 6–2 op de borden kwam. Met deze grote overwinning blijft Leudal kampioenskadidaat in de 1e klasse B. De schakers van ’t Pionneke uit Roermond wisten ook te winnen waardoor zij beiden aan kop gaan. Het doelsaldo van Leudal is echter beter.

Klasse 1B
1..Leudal 1…………….6 – 17½
2..RSC ’t Pionneke 2…6 – 16½
3..GESS 2……………..2 – 10½
4..Schaesberg 2………2 – 9
5..Blerickse SV 1………2 – 6½
6..HSDV 1……………..0 – 7½
7..Arx…………………..0 – 4½

Leudal 2 speelde met 3-3 gelijk tegen het sterke Tegelen. Het team van Leudal wist in de zware uitwedstrijd een keurig gelijkspel uit het vuur te slepen. Coen Oosse won, Wouter Smeets, Oscar Freriks, Huub Vossen en de van een hartoperatie herstelde Peter Maessen speelden gelijk, terwijl Amanda Hijweegen verloor. Leudal blijft hierdoor in de top van de ranglijst.

Klasse 2B
1..Bergen……………..6 – 12
2..Leudal 2……………5 – 12
3..Tegelse SV………..4 – 11½
4..’t Pionneke 3………3 – 9
5..Reuver………..……2 – 8½
6..Geleen 3…………..2 – 7
7..MSV-VSM 3..……..2 – 7
8..Venlo 3…………….0 – 5

Leudal 3 blijft verrassen en loopt uit op concurrentie. In de uitwedstrijd in Echt tegen Ultimo Vero werd met 3–1 gewonnen. De jeugdige Ruud van Meegen won alweer zijn partij. Ook Leo Arts en Henk van Meegen wisten te winnen. Theo Delil verloor. Door deze overwinning blijft Leudal ongeslagen koploper. Een positie die voor Leudal ongekend is. Wie weet hoe lang deze verrassing stand houdt.

Klasse 3B
1..Leudal 3…..………..6 – 8½