SV Leudalspelers doen veel ervaring op tijdens NK

6 Teams op NK Rapid te Mierlo.

Tijdens het Nederlandse kampioenschap Rapid Schaken in Mierlo zondag 30 september, stond schaakvereniging Leudal met maar liefst 6 teams aan de start.
In de C-categorie kon het team geen potten breken. Judith Hendrix, Brett Huisman, Benjamin van der Laan en Rick Thommassen kwamen niet verder dan een 10e plaats.
In de D-categorie speelde Leudal met 2 teams. Het D1-team had de beste papieren voor een podiumplaats. Maar de jeugdigen Jan Cox, Willem Suilen, Ruud van Meegen en de verrassend sterk spelende Naomi de Ridder (6 uit 7)eindigden uiteindelijk als 4e. Net geen prijs dus. Erg jammer. Maar van dit team gaan we in de toekomst zeker nog veel horen.

Het D-team van SV Leudal kwam precies 1 matchpunt te kort voor de 1ste plaats.
Maar volgend jaar beter. (Foto: Peter Smith)
Het D2-team kwam enkel om ervaring op te doen. Bruce Verstappen is zelfs pas een paar weken lid, en dan kun je op zo”n toernooi niet veel verwachten. Toch speelde Bruce erg goed. Hij wist zelfs 2 keer de partij te winnen. Lisan Thommassen speelde vooral in de tweede helft van het toernooi sterk. Met 3,5 punten werd zij topscoorster van D2. Tom Meeuwissen en Thijs Kivits hadden het moeilijk, maar zij speelden dan ook aan de hoogste borden.

Het D2-team geconcentreerd aan het werk, op de achtergrond speelt het D1 team.

In de E-categorie was voor de spelers Roy van Oeteren, Ruben Damen, Thom Verstappen en Sean Verstappen weinig eer te behalen. Zij hebben vooral veel geleerd. De 5 bordpunten en 1 matchpuntje waren hun enige succes.
In de F-categorie had Leudal andermaal 2 teams. Beide teams eindigden op gelijke hoogte. En dat mag voor het F2 team een verrassing heten. Sten Teeuwen, Charlotte Caris, Justin Redman, Yulian de Ridder en Daniƫl van der Laan scoorden 9 bordpunten bij elkaar. Ze eindigden hiermee als 20e. Het F1-team scoorde een half bordpuntje meer. Hierdoor eindigden Judith van Meegen,Pim Verstegen, Bas Thommassen, en Dani Schreibing als 19e.
Al met al een mooi toernooi waar veel geleerd is.
Pim Verstegen ging na afloop nog even kijken bij de gevonden voorwerpen. Of de juffrouw misschien zijn schaakwedstrijdjes had gevonden die Pim verloren had…………………..