D-team komt langzaam op gang in meesterklasse D

Wisselend succes in Baarn.

Het D-team van SV Leudal is op de eerste speeldag van de KNSB jeugdclubcompetitie in Baarn maar moeizaam op gang gekomen. Verwonderlijk is dat niet, aangezien er gelijk aangetreden mocht worden tegen SV De Toren uit Arnhem. Eén van de favorieten voor de titel en misschien wel dé jeugdschaakclub van dit moment. Alleen eerste bordspeler Ruud van Meegen kon een remise eruithalen tegen de sterke Noud Lentjes. Remco Claessen, Yorick Broens en Naomi de Ridder verloren echter snel. De 2de ronde was er met Groningen 2 een makkelijkere tegenstander die op zich te doen zou moeten zijn. Ruud won dan ook, maar bij dit ene punt bleef het helaas. De laatste tegenstander leek juist weer redelijk sterk te zijn, maar hier werd een mooie 4-0 overwinning op behaald waardoor iedereen van de 0 af is. Wij gaan er hier vanuit dat de diesel pas net opgestart is en dat er nog vele mooie overwinningen behaald worden.